GM i Ford skonstruują 8-, 9-, a nawet 10-stopniowe skrzynie biegów

Niedługo 8-biegowe przekładnie staną się standardem w klasie premium. Jednak wyścig na liczbę przełożeń nie ustaje. General Motors i Ford chcą skonstruować 8-, 9-, a nawet 10-stopniowe skrzynie biegów.

Lewarek skrzyni biegów w Chevrolecie CamaroLewarek skrzyni biegów w Chevrolecie Camaro
Piotr Ślusarczyk

Niedługo 8-biegowe przekładnie staną się standardem w klasie premium. Jednak wyścig na liczbę przełożeń nie ustaje. General Motors i Ford chcą skonstruować 8-, 9-, a nawet 10-stopniowe skrzynie biegów.

Według New York Times General Motors i Ford nawiążą współpracę, której owocem mają być nowe automatyczne przekładnie. To ruch mający w przyszłości przynieść wymierne korzyści. Część producentów samochodów nie konstruuje skrzyń biegów samodzielnie, tylko kupuje je od zewnętrznych dostawców. To przekłada się na wyższe koszty produkcji aut.

Zjednoczenie sił potentatów będzie tańszym rozwiązaniem niż samodzielna praca. Dodatkowo redukuje to ryzyko inwestycji. Poza tym GM i Ford już kiedyś współpracowali w podobnej sprawie. Producenci razem opracowali projekt 6-biegowych automatycznych skrzyń biegów. Przekładnie 6T70 (GM) i 6F (Ford) współdzieliły rozwiązania mechaniczne, różniły się jedynie elektroniką.

8-, 9-, a nawet 10-stopniowe skrzynie biegów mają przyczynić się do zmniejszenia spalania oraz emisji CO2. Badania wskazują, że różnica w spalaniu pomiędzy 6- a 9-biegową skrzynią może wynieść nawet 16 % na korzyść tej drugiej.

General Motors i Ford powinni jak najszybciej zająć się pracą nad nowymi przekładniami. Specjaliści od skrzyń biegów - ZF - zaprezentowali już 9-biegową skrzynię, a Hyundai na 2014 rok zapowiedział premierę 10-biegowego automatu w swoim aucie. Bitwa na liczbę przełożeń będzie więc trwać, ale czy ma ona sens?

Źródło: CarScoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀