Giorgetto Giugiaro odszedł z Italdesign, swoje udziały sprzedał Audi

Legendarny stylista zakończył przygodę z marką, którą sam zbudował.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Studi Italiani Realizzazione Prototipi S.p.A zostało założone w 1968 roku w Moncalieri we Włoszech przez Giorgetto Giugiaro i Aldo Mantovaniego. Firma później przerodziła się w Italdesign Giugiaro. W 2010 roku 90,1% udziałów w firmie Giorgetto Giugiaro sprzedał Audi. Reszta udziałów pozostała w rękach jego i jego syna Fabrizio.

28 czerwca 2015 Audi pozyskało pozostałą część firmy. Dzień później, w poniedziałek, Giugiaro opuścił szeregi zarządu firmy. Oficjalne informacje mówią, że chce on skupić się bardziej na swoich prywatnych sprawach.

Biuro projektowe Italdesign Giugiaro będzie dalej rozwijane. Do końca roku ma zatrudnić 250 nowych pracowników. Firma, należąca teraz w pełni do Audi zajmuje się nie tylko stylistyką pojazdów, ale także packagingiem, prototypowaniem, zarządzaniem projektami i innymi pracami inżynierskimi związanymi nie tylko z przemysłem motoryzacyjnym.

Wczoraj pisaliśmy o Maserati Boomerang, które zostanie wystawione na licytację przez dom aukcyjny Bonhams. Jest to jedno z dzieł Giorgetto Giugiaro. Lista jego dokonań obejmuje także Alfę Romeo Brera, Alfę Romeo Giulia Sprint GT, Alfę Romeo 159, Lotusa Esprit, BMW M1 i M1 Homage Concept, Maserati Borę, Meraka, 3200 GT, De Tomaso Mangustę, DeLoreana DMC-12, Volkswagena Scirocco (1974), pierwszą generację Volkswagena Golfa, a także Daewoo Lanosa, Fiata Uno, Punto i Cinquecento. Giorgetto Giugiaro projektował także aparaty fotograficzne Nikona, broń Beretty, motocykle, w tym Ducati 860 GT oraz zegarki.

Czy doczekamy się jeszcze jakichś projektów spod ręki tego legendarnego już stylisty? Jeśli planuje on zająć się swoimi prywatnymi sprawami i przy tym opuścił pokład firmy, którą sam stworzył, można przypuszczać, że kończy swoją karierę zawodową. Pozostawia jednak po sobie niesamowitą spuściznę, którą zawsze będziemy łączyć z jego nazwiskiem. Giugiaro odpowiada za tak wielką liczbę samochodów, że można śmiało uznać, że należy do osób, które miały największy wpływ na kształt motoryzacji współczesnej i tej z lat minionych.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥