Giorgetto Giugiaro odszedł z Italdesign, swoje udziały sprzedał Audi

Legendarny stylista zakończył przygodę z marką, którą sam zbudował.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Studi Italiani Realizzazione Prototipi S.p.A zostało założone w 1968 roku w Moncalieri we Włoszech przez Giorgetto Giugiaro i Aldo Mantovaniego. Firma później przerodziła się w Italdesign Giugiaro. W 2010 roku 90,1% udziałów w firmie Giorgetto Giugiaro sprzedał Audi. Reszta udziałów pozostała w rękach jego i jego syna Fabrizio.

28 czerwca 2015 Audi pozyskało pozostałą część firmy. Dzień później, w poniedziałek, Giugiaro opuścił szeregi zarządu firmy. Oficjalne informacje mówią, że chce on skupić się bardziej na swoich prywatnych sprawach.

Biuro projektowe Italdesign Giugiaro będzie dalej rozwijane. Do końca roku ma zatrudnić 250 nowych pracowników. Firma, należąca teraz w pełni do Audi zajmuje się nie tylko stylistyką pojazdów, ale także packagingiem, prototypowaniem, zarządzaniem projektami i innymi pracami inżynierskimi związanymi nie tylko z przemysłem motoryzacyjnym.

Wczoraj pisaliśmy o Maserati Boomerang, które zostanie wystawione na licytację przez dom aukcyjny Bonhams. Jest to jedno z dzieł Giorgetto Giugiaro. Lista jego dokonań obejmuje także Alfę Romeo Brera, Alfę Romeo Giulia Sprint GT, Alfę Romeo 159, Lotusa Esprit, BMW M1 i M1 Homage Concept, Maserati Borę, Meraka, 3200 GT, De Tomaso Mangustę, DeLoreana DMC-12, Volkswagena Scirocco (1974), pierwszą generację Volkswagena Golfa, a także Daewoo Lanosa, Fiata Uno, Punto i Cinquecento. Giorgetto Giugiaro projektował także aparaty fotograficzne Nikona, broń Beretty, motocykle, w tym Ducati 860 GT oraz zegarki.

Czy doczekamy się jeszcze jakichś projektów spod ręki tego legendarnego już stylisty? Jeśli planuje on zająć się swoimi prywatnymi sprawami i przy tym opuścił pokład firmy, którą sam stworzył, można przypuszczać, że kończy swoją karierę zawodową. Pozostawia jednak po sobie niesamowitą spuściznę, którą zawsze będziemy łączyć z jego nazwiskiem. Giugiaro odpowiada za tak wielką liczbę samochodów, że można śmiało uznać, że należy do osób, które miały największy wpływ na kształt motoryzacji współczesnej i tej z lat minionych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach