Giełda klasyków: ranking najpopularniejszych
Blog Giełda klasyków właśnie obchodzi pierwszą rocznicę działalności. Dzięki niej mogliśmy zobaczyć w sumie ponad 800 mniej lub bardziej ciekawych samochodów. Sprawdźcie, które spodobały się najbardziej.
27.01.2014 | aktual.: 20.10.2022 22:20
Giełda klasyków to projekt, w którym postanowiłem podzielić się z Wami owocami mojego hobby. Od zawsze nałogowo przeglądałem serwisy z ogłoszeniami i co ciekawe, nie mogłem przestać nawet po zakupie kolejnego samochodu. Często widząc ogłoszenie przypominałem sobie, że już skądś ten samochód znam, szkoda tylko, że nie zawsze mogłem sobie przypomnieć, jak on wyglądał wcześniej... a to w sumie dość cenna informacja. Przeszła mi myśl, że warto te ogłoszenia zebrać. A skoro pracuję od lat przy Internecie, wydał mi się on najlepszym do tego miejscem...
Tak powstała Giełda klasyków. Po roku działania widzę, że był to strzał w dziesiątkę. Strona w ciągu pierwszego roku zaliczyła blisko milion odwiedzin. Wiele samochodów dzięki Giełdzie się sprzedało, są też tacy, którzy dzięki Giełdzie kupili... i to nawet więcej, niż jedno auto.
Minął rok... więc przydałoby się małe podsumowanie. Przed Wami ranking, w którym jako decydującą uznałem ilość polubień i udostępnień postów na Facebooku. Co się okazało najpopularniejsze? Zobaczmy!
2865. MERCEDES E500 1995
Nie jest to najjaśniejsza karta, lecz dowód solidarności internautów na pewno. Skradzionego Mercedesa pomagała znaleźć ogromna rzesza fanów, niestety nieskutecznie. Samochód do dziś się nie znalazł, choć dzięki ludziom dobrej woli wiadomość rozeszła się wśród ponad 100 tys. osób.
2581. VW KARMANN GHIA I SESJA STUDIO DADA
Karmann to z pewnością klasyk pełną gębą, choć swoją pozycję zawdzięcza nie tyle upodobaniom przeciętnego widza, co właścicielowi, który potrafił zmobilizować ogromną rzeszę bliższych i dalszych znajomych. Garbusiarze z pewnością pamiętają ten post, a nagrodą w konkursie była sesja zdjęciowa Studio Dada.
862. MERCEDES W123 240D 1976
Z pewnością niespodzianka. Ani auto drogie, ani unikatowe, ale z pewnością modne i kontrowersyjne. Pojawiało się w sprzedaży w ciągu tego roku dwukrotnie, za każdym razem budząc entuzjazm, hejterów i gorącą dyskusję. Wszystko rozchodzi się o styl - gleba i felgi Dare RS - zdecydowanie trafiły do gustu.
771. ALPINA B8 4.6 1994
Doskonały dowód, że na Giełdzie klasyków poszukiwane są nie tylko samochody zabytkowe... BMW E36 to dziecko lat 90-tych, lecz w unikatowej wersji Alpiny wzbudziło wielki zachwyt. Miłość poza Internet jednak nie wyszła... samochód z nr. 0001 czeka na swojego nabywcę do dziś.
757. BMW E23 735I 1979
Tu po raz kolejny pierwsze skrzypce zagrała miłość do marki i kultowych felg, połączona z atrakcyjną ceną. Samochód sprzedał się... aby powrócić na drugim końcu Polski z wystawioną dwukrotnie wyższą ceną. Jeżeli ktoś bardzo jej pragnie, może poczekać, aż nieco spadnie...
600. MERCEDES C114 250C
Kolejny Mercedes, który swoją prezencją pokazuje, jaki styl naszym oglądającym podoba się najbardziej. Tu swoją rolę odegrały też z pewnością bardzo malownicze zdjęcia. Złota polska jesień, Strich Acht i po raz kolejny... felgi Dare RS.
582. BMW M3 E30 1990
Co do jego wartości nikt nie miał wątpliwości. BMW E30 M3 to dziś już szanowany klasyk i jego obecność w zestawieniu nie dziwi, szczególnie, że to egzemplarz bardzo zadbany i w dużym stopniu oryginalny.
557. BRABUS 190E 3.6S (W201) 1989
Kolejne stosunkowo młode auto. Kolejny niemiecki owoc tuningu. Unikatowy, doskonale odrestaurowany i sprzedawany przez firmę, która sama go ponad 20 lat wcześniej stworzyła - to Brabus z oferty Brabus Classic. Doskonały materiał na tapetę (zdjęcia są w dużej rozdzielczości).
534. BMW E24 M6 1988
Jak widać, ranking w dużej mierze okazuje się być rankingiem dwóch marek. BMW E24 M6 zdecydowanie przemawia do wyobraźni, szczególnie, gdy przedstawione jest na klimatycznych zdjęciach.
531. MERCEDES AMG E60 LIMITED 1996
Zdecydowanie przemawiający do wyobraźni. Znów samochód Mercedesa, ponownie z lat 90-tych, znów tuningowany, tym razem przez AMG. Samochód został sprzedany.
To już cała pierwsza dziesiątka.
Jeżeli macie ochotę zobaczyć, jak wygląda dalsza kolejność, zerknijcie na stronę: http://www.gieldaklasykow.pl/top-20/.
Wysoko znajdziecie również kultowego Challengera R/T-SE, Hondę NSX, zmyślnie przerobionego Żuka i malucha za milion, który pewnie miałby szansę na pierwszą dziesiątkę, gdyby pojawił się nieco później, gdy strona zyskała wyższą popularność.
Preferencje, jak powyżej widać - mocno określone, choć obiecuję Wam, że nie będę za nimi ściśle podążać. Moim zdaniem w motoryzacji najważniejsza jest różnorodność i z pewnością możecie jej oczekiwać w kolejnym roku. Najważniejsze, żeby było ciekawie, nawet, jeżeli polubienia nie pójdą w setki. Z pewnością będą się tu pojawiać legendy motoryzacji, jak i samochody kontrowersyjne - lubię, gdy ścierają się w komentarzach różne poglądy.
Mam nadzieję, że pozostaniecie ze mną :)