Genewa: Szósta generacja Sonaty
O nowej szóstej generacji Sonaty informowaliśmy już w listopadzie. Wówczas producent miał ją zaprezentować na targach w LosAngeles, jednak można było ją zobaczyć już w Genewie. Jaka jest nowa Sonata? Stylowa, może łatwiejsza w obsłudze, a może jest technicznie lepsza od poprzednika?
O nowej szóstej generacji Sonaty informowaliśmy już w listopadzie. Wówczas producent miał ją zaprezentować na targach w LosAngeles, jednak można było ją zobaczyć już w Genewie. Jaka jest nowa Sonata? Stylowa, może łatwiejsza w obsłudze, a może jest technicznie lepsza od poprzednika?
Wnętrze samochodu otrzymało nowocześniejszy projekt deski rozdzielczej. Ograniczenie wartości współczynnika NVH przyczyniło się do zmniejszenia hałasów dobiegających z zewnątrz auta oraz silnika. Nie zapomniano także o jednostkach napędowych obecna wersja została wyposażona w silniki Theta Series II o pojemności 2.0 i 2.4 litra z najnowszym systemem VIS (zmiennej geometrii układu dolotowego). Modyfikacją nie oparła się również jednostka Diesla 2.0 CRDi. Efektem jest wzrost mocy o 20km z 144km do 164km w wersji 2.0 oraz o 9km z 165km do 174km, w wersji 2.4.
Styliści zdecydowali się na delikatne zmiany stylistyczne. Grill nabrał wyrazistości dzięki zmodyfikowaniu reflektorów. Przeprojektowano również zderzak i zintegrowane z nim reflektory przeciwmgielne. Czyli generalnie przez światła do nowego wyglądu.
Szczerze mówiąc , na targach w Genewie Sonata pozostała niezauważona. Nie dziwie się. Ludzie złaknieni są nowości, widocznych nowości.