Genewa 2009: Hyundai i20, wersja 3-drzwiowa

Jaki hatchback wygląda lepiej? 3-drzwiowy czy 5-drzwiowy? Właściwie zależy to od zapotrzebowań właściciela. Badania pokazują jednak, że w USA klienci starają się raczej unikać 5-drzwiowych hatchbacków (złe doświadczenia z przeszłości?), podczas gdy w Europie sytuacja wygląda zupełnie odwrotnie. Hyundai woli jednak być przezornym i do 5-drzwiowego modelu i20 postanowił dodać wersję 3-drzwiową, która dopiero co zadebiutowała na targach w Genewie.

Mateusz Gajewski

Jaki hatchback wygląda lepiej? 3-drzwiowy czy 5-drzwiowy? Właściwie zależy to od zapotrzebowań właściciela. Badania pokazują jednak, że w USA klienci starają się raczej unikać 5-drzwiowych hatchbacków (złe doświadczenia z przeszłości?), podczas gdy w Europie sytuacja wygląda zupełnie odwrotnie. Hyundai woli jednak być przezornym i do 5-drzwiowego modelu i20 postanowił dodać wersję 3-drzwiową, która dopiero co zadebiutowała na targach w Genewie.

Hyundai i20 at 2009 Geneva Motor Show

Firma twierdzi, że nowa wersja przeznaczona jest "dla profesjonalistów bez dzieci". Czyżby więc rynkowe badania Hyundaia wskazywały na to, że osoby bezdzietne kupują 3-drzwiowe auta? Prawdopodobnie firma powinna się zastanowić nad ulepszeniem swoich badań, niemniej jednak coś w tym jest - wiadomo wszakże, że im mniej drzwi tym trudniej "wpakować się" na tylną kanapę.

Nowy i20 będzie oferowany z takimi samymi pakietami wykończeniowymi jak wcześniejsza wersja: Classic, Comfort i Style. Pod maską warto zwrócić uwagę na silnik Kappa o pojemności 1,2-litra. Produkuje on zaledwie 78KM, jednak potrzebuje średnio tylko 5,2 litra aby przejechać 100km. Emisja dwutlenku węgla wynosi 124g na kilometr, co nie jest wynikiem najlepszym (pojazdy Hyundaia spełniają normę emisji spalin Euro IV, podczas gdy większość konkurencyjnych aut załapuje się już do lepszej kategorii Euro V).

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟