Geely Englon SC7 - koncepcyjny hatchback i sedan [Pekin 2012]
Na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Pekinie nie mogło zabraknąć Geely. Chińska marka zaprezentowała publiczności dwie wersje pojazdu koncepcyjnego Englon SC7. Kontrowersyjna stylistyka, obłe kształty i problemy z tożsamością.
24.04.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:11
Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że nowy model koncepcyjny Geely to dzieło stylistów, których wyrzucono z Bentleya za zaprojektowanie koncepcyjnego SUV-a EXP 9 F. W rzeczywistości są to jednak pojazdy, które bazują na zaprezentowanym w 2010 roku modelu Geely TXN. Model ten miał być z kolei propozycją londyńskiej taksówki.
Kontrowersyjne stylistycznie pojazdy zaprezentowano w dwóch wersjach nadwoziowych. Czterodrzwiowy sedan nosi nazwę SC7-RS, a pięciodrzwiowy hatchback, czyli cywilna wersja propozycji taksówki sprzed dwóch lat, to SC7-RV.
Sedan mierzy 4,6 m, co czyni go krótszym o około 0,2 m od średnich limuzyn klasy premium, czyli np. Mercedesa Klasy E. Tak naprawdę nic więcej na temat tych aut nie wiadomo, poza tym że pod maską zagości czterocylindrowa jednostka benzynowa. Bardzo prawdopodobne jest, że Geely wprowadzi oba auta na chiński rynek, ale ich charakter nadal stoi pod znakiem zapytania. Chociaż biorąc pod uwagę czterocylindrową jednostkę, pomimo ogromnego grilla, może im być bardzo daleko do czegokolwiek premium. Więcej informacji poznamy już wkrótce.
Źródło: Carscoop