Futurystyczny Peugeot 309 już w 2013 roku?

Pamiętacie Peugeot SR1 Concept, zaprezentowany w marcu tego roku, w Genewie? Producenci samochodów odkrywali tam swoje najciekawsze, pokryzysowe projekty, Peugeot przedstawił światu model studyjny nazwany SR1, hybrydowy kabriolet 2+1, będący prezentacją nowego trendu stylistycznego francuskiej marki. Być może już za trzy lata, projekt SR1 zostanie wykorzystany do budowy opartego na nim modelu 309.

Obraz
Rafał Warecki

Pamiętacie Peugeot SR1 Concept, zaprezentowany w marcu tego roku, w Genewie? Producenci samochodów odkrywali tam swoje najciekawsze, pokryzysowe projekty, Peugeot przedstawił światu model studyjny nazwany SR1, hybrydowy kabriolet 2+1, będący prezentacją nowego trendu stylistycznego francuskiej marki. Być może już za trzy lata, projekt SR1 zostanie wykorzystany do budowy opartego na nim modelu 309.

Nadwozie SR1 wzbudziło wiele emocji, zamysł stylistyczny przypomina nieco modele marki Aston Martin, sylwetka jest niska, opływowa, dynamiczna, pełna agresywnych linii i przetłoczeń. Sportowe kształty, w przypadku samochodów marki Peugeot wydają się być nowością.

Obraz

Lekką karoserię konceptu wykonano z włókien węglowych, mimo tego, że auto na pierwszy rzut oka przypomina coupe, to twardy dach wykonany w technologii formowania wstępnego składa się w taki sposób, aby nie pozostawić po sobie żadnego śladu.

Pod długą maską egzemplarza z Genewy spoczywała benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1.6 litra, doposażona w turbosprężarkę. Generowała ona moc 218 spalinowych koni mechanicznych współpracujących z 95 elektrycznymi końmi w układzie HYbrid4. Napęd przekazywany był na wszystkie cztery, skrętne koła. Jaki układ napędowy zostanie zastosowany w 309? Najprawdopodobniej normalne silniki spalinowe o zapłonie iskrowym i samoczynnym.

Model SR1, wewnątrz także prezentował się świetnie, połączenie jasnej skóry i aluminium pozwoliło poczuć, że siedzimy w sportowym i jednocześnie eleganckim samochodzie. Dotychczas, Peugeot nie dawkował swoim klientom takich wrażeń. Na ile francuscy konstruktorzy sobie pozwolą? Wstępnym rozpoznaniem będzie z pewnością model 508.

Obraz

Źródło: Zercustoms

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej