Fotoradary na moście Poniatowskiego już działają. Kierowcy dostaną mandaty

Koniec bezkarności na warszawskim moście Poniatowskiego. Fotoradary, które ustawiono tam w połowie maja, zostały wreszcie przyłączone do systemu CANARD. Oznacza to, że za przekroczenie prędkości kierowcy będą otrzymywać mandaty.

Może nie prezentują się pięknie, ale są potrzebneMoże nie prezentują się pięknie, ale są potrzebne
Źródło zdjęć: © Warszawski Zarząd Dróg
Tomasz Budzik

Nowe fotoradary są usytuowane po obu brzegach Wisły. Przy jezdni prowadzącej z centrum w kierunku Pragi stoją przy wieżycy, następnie nad ul. Solec, a także nad Wisłą. Na pasie dla jadących z Pragi do centrum pierwszy fotoradar kontroluje prędkość przed Wybrzeżem Szczecińskim, następny niemal na wysokości lewego brzegu Wisły, a ostatni nad ul. Kruczkowskiego.

Czy urządzenia są tam potrzebne? Jak najbardziej. Według danych warszawskiego zarządu dróg w 2018 r. średnio przez most przejeżdżało 47,5 tys. pojazdów, z czego 40 tys. przekraczało dozwoloną prędkość. Po zainstalowaniu fotoradarów na 45,5 tys. pojazdów limit ignorowało 19 tys. kierowców. I to mimo faktu, że fotoradary nie były jeszcze uruchomione.

Urządzenia na moście Poniatowskiego miały zacząć funkcjonować jeszcze przed wakacjami, ale cała procedura przedłużyła się z powodu kontrowersji związanych z wyglądem urządzeń. Konserwator zabytków, który wcześniej wydał zgodę na ich montaż, po fakcie sugerował ich usunięcie, gdyż ze względu na wymaganą prawem żółtą obudowę nie prezentują się dobrze w tym miejscu. Ważniejszym powodem był jednak stan techniczny mostu.

W przypadku dwóch fotoradarów ustawionych przy kamiennych ławach mostu, kontrole prędkości będą prowadzone do czasu ich demontażu. Zgodnie z zaleceniami Konserwatora Zabytków urządzenia te mają zostać zdemontowane do 1 grudnia 2023 r. - informuje PAP.

Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było