Ford wystartuje w Dakarze dwoma Rangerami

Ford potwierdził oficjalnie, że w przyszłym roku zamierza wziąć udział w Rajdzie Dakar. Amerykański producent wystartuje dwoma Rangerami przygotowanymi przez firmę Neil Woolridge Motorsport.

Ford Ranger DakarFord Ranger Dakar
Bartosz Pokrzywiński

Ford potwierdził oficjalnie, że w przyszłym roku zamierza wziąć udział w Rajdzie Dakar. Amerykański producent wystartuje dwoma Rangerami przygotowanymi przez firmę Neil Woolridge Motorsport.

Przyszłoroczna edycja Rajdu Dakar odbędzie się w dniach 5-18 stycznia w Południowej Afryce. Koncern z Detroit wystawi na linię startu dwa Fordy Rangery T6 w wersji Double Cab z podwójną kabiną pasażerską. Pod maską tych aut będzie pracowała jednostka V8.

Motor benzynowy o pojemności 5,0 l produkuje 354 KM i 560 Nm momentu obrotowego. Nawet zwykłe drogowe auto z takim silnikiem nie należałoby do ekonomicznych, jednak nikt nie spodziewałby się, że dakarowy Ranger może tyle spalać.

Ford Ranger Dakar
Ford Ranger Dakar

W tak trudnym terenie Ford Ranger potrzebuje nawet 90 litrów paliwa na każde 100 km, a podczas mniej obciążającej jazdy 25 litrów paliwa. Całość przekazywana jest na koła za pośrednictwem sześciobiegowej sekwencyjnej przekładni.

Calość waży dokładnie 1965 kg i jest w stanie rozpędzić się do 170 km/h. Łącznie do pokonania będzie około 8500 kilometrów podzielonych na 13 etapów. W jednym aucie Lucio Alvarez i Ronnie Graue, w drugim Chris Visser oraz Japie Badenhorst. Czekamy na początek stycznia 2014 roku.

  • Ford Ranger Dakar
  • Ford Ranger Dakar
  • Ford Ranger Dakar
  • Ford Ranger Dakar
[1/4] Ford Ranger Dakar Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam