Ford odświeżył Focusa. Dostał nową twarz i największy tablet w klasie
Po Fieście przyszedł czas na lifting większego Focusa, moim zdaniem bardzo udany. Poza kosmetycznymi, choć zauważalnymi zmianami w wyglądzie, dodano także "półhybrydowe" napędy i duży tablet.
14.10.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:45
Poza wyglądem najważniejszą zmianą w nowym Focusie, jaką odczują klienci, jest system multimedialny SYNC czwartej już generacji. Ekran o przekątnej 13,2 cala jest największym wśród kompaktów konkurencji. Multimedia mają nowe sterowanie głosowe i stałą komunikację z bazą danych, np. podczas nawigowania. Producent obiecuje bardziej intuicyjny interfejs.
Ford zwiększył również funkcjonalność przestrzeni ładunkowej wersji kombi, wzorując się trochę na rozwiązaniu z Pumy. Co prawda nie ma tu pojemnika pod podłogą z korkiem ułatwiającym czyszczenie, ale jest tzw. strefa wodoodporna. Można ją wydzielić dzięki przegródce w bagażniku, a odpowiednia struktura dywaników ułatwia ich mycie.
Podczas jazdy lepiej i nowocześniej
Kierowca na pewno doceni zupełnie nowe reflektory diodowe, które mają być oferowane do każdej wersji Focusa. Dla poprawienia efektu wizualnego przyciemniono także lampy tylne.
Ponadto w bogatszych wersjach wyposażenia dostępne są reflektory Dynamic Pixel LED, które zmieniają światła automatycznie, wykorzystując do tego przednią kamerę, doświetlają dynamicznie zakręty, dostosowują oświetlenie do warunków pogodowych i odczytują znaki drogowe, co też wpływa na kształt snopa światła.
Nowością jest Blind Spot Assist 3, który uzupełnia tradycyjny system obserwacji martwych pól lusterek o funkcję zmniejszenia ryzyka kolizji. Kiedy kierowca nie zauważy obiektu z tyłu i podejmie manewr skrętu, układ kierowniczy zareaguje, by dać do zrozumienia, że nie jest to dobry pomysł.
Zelektryfikowane napędy, ale jest i diesel
W gamie pojawią się także silniki z rodziny EcoBoost Hybrid wspomagane 48-woltowym systemem mild hybrid, dostępny w wersjach o mocy 125 i 155 KM. Tradycyjne warianty litrowego EcoBoosta mają rozwijać moc 100 i 125 KM. Nie zabraknie także Diesli 1.5 EcoBlue o mocy 95 KM lub 120 KM.
Nowy Focus jest również wyposażony w system trybów jazdy. Poza standardowymi, w wersji Active dodano tryb "śliska nawierzchnia", zwiększający pewność jazdy w warunkach niskiej przyczepności oraz tryb "nawierzchnia nieutwardzona", wspomagający na grząskich podłożach.
Automat w ST
Podobnie jak do Fiesty ST, tak i do sportowego Focusa ST Ford wprowadza po raz pierwszy skrzynię automatyczną jako opcję. Silnik pozostaje ten sam, czyli 2,3 litra o mocy 280 KM. [block position="inside"]25671[/block]