Ford odświeżył Focusa. Dostał nową twarz i największy tablet w klasie

Po Fieście przyszedł czas na lifting większego Focusa, moim zdaniem bardzo udany. Poza kosmetycznymi, choć zauważalnymi zmianami w wyglądzie, dodano także "półhybrydowe" napędy i duży tablet.

Wielki tablet jest teraz cechą, która wyróżnia Focusa na tle innych modeli segmentu C, jeszcze zanim włączysz silnik.
Wielki tablet jest teraz cechą, która wyróżnia Focusa na tle innych modeli segmentu C, jeszcze zanim włączysz silnik.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Ford
Marcin Łobodziński

14.10.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:45

Poza wyglądem najważniejszą zmianą w nowym Focusie, jaką odczują klienci, jest system multimedialny SYNC czwartej już generacji. Ekran o przekątnej 13,2 cala jest największym wśród kompaktów konkurencji. Multimedia mają nowe sterowanie głosowe i stałą komunikację z bazą danych, np. podczas nawigowania. Producent obiecuje bardziej intuicyjny interfejs.

Ford Focus 2021
Ford Focus 2021© fot. mat. prasowe / Ford

Ford zwiększył również funkcjonalność przestrzeni ładunkowej wersji kombi, wzorując się trochę na rozwiązaniu z Pumy. Co prawda nie ma tu pojemnika pod podłogą z korkiem ułatwiającym czyszczenie, ale jest tzw. strefa wodoodporna. Można ją wydzielić dzięki przegródce w bagażniku, a odpowiednia struktura dywaników ułatwia ich mycie.

Strefa wodoodporna w Focusie
Strefa wodoodporna w Focusie© fot. mat. prasowe / Ford

Podczas jazdy lepiej i nowocześniej

Kierowca na pewno doceni zupełnie nowe reflektory diodowe, które mają być oferowane do każdej wersji Focusa. Dla poprawienia efektu wizualnego przyciemniono także lampy tylne.

Ponadto w bogatszych wersjach wyposażenia dostępne są reflektory Dynamic Pixel LED, które zmieniają światła automatycznie, wykorzystując do tego przednią kamerę, doświetlają dynamicznie zakręty, dostosowują oświetlenie do warunków pogodowych i odczytują znaki drogowe, co też wpływa na kształt snopa światła.

13,2-calowy ekran multimediów w Focusie
13,2-calowy ekran multimediów w Focusie© fot. mat. prasowe / Ford

Nowością jest Blind Spot Assist 3, który uzupełnia tradycyjny system obserwacji martwych pól lusterek o funkcję zmniejszenia ryzyka kolizji. Kiedy kierowca nie zauważy obiektu z tyłu i podejmie manewr skrętu, układ kierowniczy zareaguje, by dać do zrozumienia, że nie jest to dobry pomysł.

Zelektryfikowane napędy, ale jest i diesel

W gamie pojawią się także silniki z rodziny EcoBoost Hybrid wspomagane 48-woltowym systemem mild hybrid, dostępny w wersjach o mocy 125 i 155 KM. Tradycyjne warianty litrowego EcoBoosta mają rozwijać moc 100 i 125 KM. Nie zabraknie także Diesli 1.5 EcoBlue o mocy 95 KM lub 120 KM.

Ford Focus ST
Ford Focus ST© fot. mat. prasowe / Ford

Nowy Focus jest również wyposażony w system trybów jazdy. Poza standardowymi, w wersji Active dodano tryb "śliska nawierzchnia", zwiększający pewność jazdy w warunkach niskiej przyczepności oraz tryb "nawierzchnia nieutwardzona", wspomagający na grząskich podłożach.

Automat w ST

Podobnie jak do Fiesty ST, tak i do sportowego Focusa ST Ford wprowadza po raz pierwszy skrzynię automatyczną jako opcję. Silnik pozostaje ten sam, czyli 2,3 litra o mocy 280 KM. [block position="inside"]25671[/block]

Źródło artykułu:WP Autokult
FordFord Focussegment c
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)