Ford Focus ST - 250 KM także w wersji kombi!
Prawie rok temu Ford zaprezentował koncepcyjną wersję nowego Focusa w mocniejszej odmianie ST. Na rozpoczynającym się dzisiaj salonie samochodowym we Frankfurcie Ford pokaże natomiast produkcyjną wersję Focusa ST. Co ciekawe, mocniejsza odmiana ST będzie także dostępna w wersji kombi. Oto pierwsze oficjalne zdjęcia udostępnione przez Forda.
13.09.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:45
Prawie rok temu Ford zaprezentował koncepcyjną wersję nowego Focusa w mocniejszej odmianie ST. Na rozpoczynającym się dzisiaj salonie samochodowym we Frankfurcie Ford pokaże natomiast produkcyjną wersję Focusa ST. Co ciekawe, mocniejsza odmiana ST będzie także dostępna w wersji kombi. Oto pierwsze oficjalne zdjęcia udostępnione przez Forda.
5-cio drzwiowy hatchback w najmocniejszej opcji ST nie różni się zbytnio od zaprezentowanego w tamtym roku konceptu. Mamy więc tutaj agresywniejszy zderzak przedni, nowe listwy progowe, tylni spoiler dachowy oraz zmodyfikowany zderzak tylny z centralnie umieszczoną, podwójną końcówką wydechu. Prawie identyczny pakiet znajdziemy także w wersji kombi. Samochód stoi natomiast na 18-calowych felgach aluminiowych, a zastosowane ogumienie to opony marki Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 o wymiarach 235/40.
Pod maską zainstalowano 2,0-litrowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy EcoBoost generujący 250 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Napęd na przednią oś przekazywać będzie 6-biegowa przekładnia manualna. Ford zdecydował się tutaj lekko usztywnić zawieszenie oraz zastosować wydajniejsze hamulce. Inżynierowie zmienili także ustawienia elektronicznych asystentów - konkretnie systemów Torque Steer Compensation (TSC) i Electronic Stability Programme (ESP) - tak aby umożliwić bardziej agresywną jazdę tym 250-konnym samochodem.
Wnętrze wersji ST jest efektowne. Bardziej krzykliwe wykończenie, kontrastujące akcenty z logo ST, 3 dodatkowe wskaźniki umieszczone na górze deski rozdzielczej i sportowe siedzenia Recaro z całą pewnością robią większe wrażenie niż środek standardowego Focusa.
Źródło: Carscoop