Nowy Ford Focus RS - znamy cenę i osiągi

Ford długo zwlekał z podaniem osiągów swojego najszybszego hot hatcha w historii. Teraz koncern odkrył karty.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Zacznijmy od punktów odniesienia. Poprzedni Ford Focus RS osiągał 100 km/h w 5,9 s. Limitowana wersja RS500 potrzebowała na to 5,6 s. Po przeciwnej stronie postawmy BMW i8, które setkę osiąga w 4,4 s. Nowy Ford Focus RS potrzebuje na ten sam sprint 4,7 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 266 km/h.

All-new Ford Focus RS: 0-100 km/h in 4.7 seconds

Przypomnijmy, że 2,3-litrowy motor EcoBoost generuje w tym hot hatchu 350 KM i 440 Nm. W trybie Overboost moment obrotowy jest podbijany na 15 sekund do 470 Nm. Moc przenoszona jest na wszystkie koła, dzięki czemu Focus RS jest w stanie nie tylko sprawnie katapultować się na prostej, ale także skutecznie jeździć po łukach.

Chociaż Focus RS wyposażony jest w ręczną skrzynię biegów, ma on na pokładzie system launch control. Po jego uruchomieniu kierowca dociska gaz do podłogi, puszcza sprzęgło, a elektronika sama rozdziela moment na wszystkie koła tak, by ruszyć z maksymalną sprawnością.

Obraz

Druga kluczowa informacja, która została podana na targach samochodowych we Frankfurcie to cena Focusa RS. Ford wycenił tę maszynę w Niemczech na 39 tys. euro, czyli równowartość 163 tys. zł. Jak wyglądają ceny innych hot hatchy w tym kraju? Benzynowy Focus ST oferujący 250 KM startuje od 29 100 euro. Przednionapędowa Honda Civic Type-R dysponująca 310-konnym motorem 2.0 i-VTEC może być Twoja od 34 tys. euro. 100 km/h osiąga w 5,7 s.

Najbliżej do Focusa RS ze względu na moc oraz napęd na 4 koła jest Volkswagenowi Golfowi R. Rozwija on 300 KM, kosztuje minimum 39 tys. euro i w wersji z ręczną skrzynią biegów potrzebuje na sprint do 100 km/h 5,1 s. Sądzę, że cena Focusa RS nie mogła być przypadkiem. Za tę samą kwotę oferuje on więcej mocy i lepsze osiągi.

Ford dostarczy pierwsze Focusy RS do klientów na początku przyszłego roku. Bitwa z Volkswagenem jest nieunikniona. Nie możemy się jej doczekać.

Ford Focus RS - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/21] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i... w terenie! Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i... w terenie! Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Felerna autostrada będzie jak nowa. GDDKiA ogłosiła przetarg
Felerna autostrada będzie jak nowa. GDDKiA ogłosiła przetarg
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Test opon zimowych 2025 GTÜ. Zaskoczenie na dole stawki
Test opon zimowych 2025 GTÜ. Zaskoczenie na dole stawki
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało