Fiesta z RPA – Lupini Fiesta 1.6 (2011)

Przerabiając nową Fiestę Lupini Power chciało przypomnieć, że już w latach 80. ubiegłego wieku zajmowało się Fordami. Pierwszym był Escort XR3. Jak to napisał tuner – Fiesta jest powrotem do przyszłości.

Obraz
Olgierd Lachowski

Wybrana do przeróbek Fiesta 1.6 jest sprzedawana od 2008 roku. Jej 1,6-litrowy silnik seryjnie legitymuje się mocą 120 KM przy 6000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 152 Nm przy 4050 obr./min. Są to wystarczające parametry, aby ważącemu 1045 kg Fordowi zapewnić dobre osiągi.

Obraz

Do 100 km/h Fiesta 1.6 przyspiesza w 9,90 s, natomiast jej prędkość maksymalna to 193 km/h. Zwiększenie mocy silnika odbyło się poprzez najprostszą możliwą operację, a więc modyfikację oprogramowania centralnej jednostki sterującej. Przyrost jest spory, bo 30-konny. Również moment obrotowy zwiększył wartość do 175 Nm.

Lupini Power zapewnia, że udało się nawet minimalnie zmniejszyć emisję CO2 samochodu i wynosi ona 137 zamiast 139 g/km. Różnica jest faktycznie minimalna.

Więcej mocy sprawiło, że Ford stał się jeszcze żwawszy. Teraz 100 km/h na prędkościomierzu pokazuje się po 8,50 s. Prędkość maksymalna przekroczyła 200 km/h i wynosi dokładnie 208 km/h.

Oprócz ulepszeń silnika Lupini oferuje zmodyfikowane zawieszenie, które ma zapewniać lepszą kontrolę nad pojazdem i pozwolić na agresywniejszą jazdę.

Z tymi dwiema zmianami auto jest warte 233 950 randów (ok. 97 450 zł[sup]1)[/sup]). Można jeszcze zamówić komplet kół z 17-calowymi felgami i oponami Hankook 205/45 R 17, które zwiększą wartość Fiesty o 23 000 randów. Dla porównania seryjna 3-drzwiowa Fiesta 1.6 kosztuje w Polsce 55 650 zł.

Tuner zapewnia, że jakość dokonywanych przez niego zmian jest najwyższej próby, dlatego nie boi się dać 3-letniej gwarancji bez limitu kilometrów na auto. Można ją przedłużyć nawet do 5 lat.

Obraz

Przerabiając Fiestę Lupini Power przypomniało o tym, że kiedyś Fordy były specjalnością firmy. Stuningowana Fiesta wygląda podobnie do seryjnej i to też może być jednym z atutów tego tunera.

[sup]1) [/sup]Przeliczone według kursu z 05.07.2011 r. 1 rand = 0,4037 zł. Trzeba jednak brać pod uwagę 11-procentową inflację w RPA.

Dane techniczne


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1596 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 150 KM przy 6200 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,99 KM/l (seryjny – 75,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 175 Nm przy 4250 obr./min
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 258 mm
  • Hamulce tylne: Bębnowe, średnica 250 mm
  • Koła przednie: 17″
  • Koła tylne: 17″
  • Opony przednie: 205/45 R 17
  • Opony tylne: 205/45 R 17

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1045 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,97 kg/KM (seryjny – 8,71 kg/KM)
  • Długość: 3950 mm
  • Szerokość: 1722 mm
  • Rozstaw osi: 2489 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-40km/h: 2,20 s
  • Przyspieszenie 0-60km/h: 3,90 s
  • Przyspieszenie 0-80km/h: 5,90 s
  • Przyspieszenie 0-100km/h: 8,50 s
  • Przyspieszenie 0-120km/h: 11,50 s
  • Przyspieszenie 0-140km/h: 15,90 s
  • Przyspieszenie 0-160km/h: 23,50 s
  • Przyspieszenie 80-120km/h na 4. biegu: 10,80 s
  • Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 16,50 s
  • Czas przejazdu 1000 m ze startu stojącego: 29,30 s
  • Prędkość maksymalna: 208 km/hblock position=\inside7661/block

Źródło: Lupini Power

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej