Fiat 500 znów nagrodzony ... za karoserię!

Prestiżowa nagroda "EuroCarBody 2007" przyznawana jest w dowód uznania za unikalność rozwiązań w karoserii.

Obraz
Jacek Filipek

W konkursie ocenia około 600 ekspertów z dziedziny rozwoju, projektowania, materiałów i produkcji nadwozia. Fiat 500 otrzymał 38,3 punktów na 50 możliwych. W ten sposób 500-ka (jedyny samochód reprezentujący segment A) pokonał aż 11 konkurentów z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Europy i Rosji.

W konkursie ocenia około 600 ekspertów z dziedziny rozwoju, projektowania, materiałów i produkcji nadwozia. Fiat 500 otrzymał 38,3 punktów na 50 możliwych. W ten sposób 500-ka (jedyny samochód reprezentujący segment A) pokonał aż 11 konkurentów z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Europy i Rosji.

Szczególnie eksperci docenili niewątpliwy wkład innowacyjnego nadwozia włożony w zdobycie pięciu gwiazdek Euro NCAP (ponad 35 punktów) oraz w uzyskanie klasy 11 w ocenie 'Uderzenie'. To swoisty rekord, plasujący Fiata 500 na szczycie segmentu na polu bezpieczeństwa. Tym bardziej niezwykły, że osiągnięty przez auto o długości zaledwie 3,5 m.

W konkursie tym mogą uczestniczyć wszyscy międzynarodowi producenci samochodów z maksimum dwoma samochodami dla każdego brandu. Do konkursu można zgłaszać tylko samochody seryjne wyprodukowane w ciągu 12 miesięcy od oficjalnej premiery rynkowej. Podczas głosowania finalnego nadwozia muszą być zaprezentowane w sposób umożliwiający ich analizowanie podczas prezentacji i dyskusji, są oceniane na podstawie 23 kryteriów zebranych w 5 makroobszarów: badania i zastosowanie materiałów innowacyjnych; innowacyjne rozwiązania rozwojowo-projektowe; nowe koncepcje zastosowane w procesie produkcji przemysłowej; wartości istotne z punktu widzenia klienta takie jak bezpieczeństwo, ergonomia, komfort akustyczny i jakość; i wreszcie ukompletowanie i jakość prezentacji wymaganych elementów technicznych/technologicznych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km