Fiat 500 znów nagrodzony ... za karoserię!
Prestiżowa nagroda "EuroCarBody 2007" przyznawana jest w dowód uznania za unikalność rozwiązań w karoserii.
22.02.2008 | aktual.: 02.10.2022 14:11
W konkursie ocenia około 600 ekspertów z dziedziny rozwoju, projektowania, materiałów i produkcji nadwozia. Fiat 500 otrzymał 38,3 punktów na 50 możliwych. W ten sposób 500-ka (jedyny samochód reprezentujący segment A) pokonał aż 11 konkurentów z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Europy i Rosji.
W konkursie ocenia około 600 ekspertów z dziedziny rozwoju, projektowania, materiałów i produkcji nadwozia. Fiat 500 otrzymał 38,3 punktów na 50 możliwych. W ten sposób 500-ka (jedyny samochód reprezentujący segment A) pokonał aż 11 konkurentów z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Europy i Rosji.
Szczególnie eksperci docenili niewątpliwy wkład innowacyjnego nadwozia włożony w zdobycie pięciu gwiazdek Euro NCAP (ponad 35 punktów) oraz w uzyskanie klasy 11 w ocenie 'Uderzenie'. To swoisty rekord, plasujący Fiata 500 na szczycie segmentu na polu bezpieczeństwa. Tym bardziej niezwykły, że osiągnięty przez auto o długości zaledwie 3,5 m.
W konkursie tym mogą uczestniczyć wszyscy międzynarodowi producenci samochodów z maksimum dwoma samochodami dla każdego brandu. Do konkursu można zgłaszać tylko samochody seryjne wyprodukowane w ciągu 12 miesięcy od oficjalnej premiery rynkowej. Podczas głosowania finalnego nadwozia muszą być zaprezentowane w sposób umożliwiający ich analizowanie podczas prezentacji i dyskusji, są oceniane na podstawie 23 kryteriów zebranych w 5 makroobszarów: badania i zastosowanie materiałów innowacyjnych; innowacyjne rozwiązania rozwojowo-projektowe; nowe koncepcje zastosowane w procesie produkcji przemysłowej; wartości istotne z punktu widzenia klienta takie jak bezpieczeństwo, ergonomia, komfort akustyczny i jakość; i wreszcie ukompletowanie i jakość prezentacji wymaganych elementów technicznych/technologicznych.