Fiat 500 z roku modelowego 2014
Nowy silnik, wyświetlacz TFT, kolejne lakiery i wersja Cult to niektóre elementy składające się na tegoroczną modernizację Fiata 500.
03.03.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:37
Wersję wyposażenia S będzie można zamówić z jednym z trzech nowych lakierów: zielonym Lattementa, trójwarstwowym białym lub włoskim błękitem. W katalogu pojawią się ponadto następne wzory felg z lekkich stopów, w rozmiarze 15 lub 16 cali w zależności od wersji. Fiat poszerzył też ofertę skórzanych i tekstylnych tapicerek.
Włoski producent będzie montował w odmianach S i Cult, a także opcjonalnie w Lounge 7-calowy ekran TFT produkcji Magneti Marelli. Wyświetla on wskazania prędkościomierza, obrotomierza i komputera pokładowego. W centralnej części, na tle grafiki przedstawiającej samochód, można sobie ustawić takie informacje, jak pokonany dystans, chwilowe zużycie paliwa, zasięg itp.
Gama silnikowa Fiata 500 została poszerzona o współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną motor 0,9 TwinAir, generujący maksymalnie 105 KM (przy 5500 obr./min) i 145 Nm (przy 2000 obr./min). Auto z tą jednostką pod maską rozwija prędkość maksymalną 188 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10 s.
Przy ruszaniu w trybie ECO maksymalny moment obrotowy jest ograniczany do 120 Nm, a moc do 98 KM. W standardzie znajduje się system Start&Stop.
Fiat 500 w nowej odmianie Cult ma czarny dach, z którego część to zamontowany na stałe szklany panel. Do wyboru będą chromowane lub czarne obudowy lusterek. Na karoserii są chromowane listwy. Obwódki tylnych lamp mają kolor czarny.
Wnętrze może być wykończone skórą czarną (ze wstawkami w kolorze kości słoniowej lub czerwonym), czerwoną lub w kolorze tabaki (w przypadkach dwóch ostatnich ze wstawkami o barwie kości słoniowej).
Do napędu modelu Fiat 500 Cult może służyć diesel 1,3 MultiJet II (95 KM) lub jeden z benzynowych silników: 1,2 rozwijający 69 KM i 0,9 TwinAir Turbo o mocy 85 bądź 105 KM.
Fiat 500 z rocznika 2014 zadebiutuje w Genewie.