Obraz

Fiat 124 Spider już w Polsce! Znamy ceny i wyposażenie

Mariusz Zmysłowski

Po ubiegłorocznej premierze modelu 124 Spider, Fiat wprowadza auto na polski rynek. Zamówienia można składać już teraz.

Pod maską nowego roadstera z Włoch, będącego bliskim krewnym Mazdy MX-5, pracuje 1,4-litrowy silnik MultiAir. 16-zaworowa jednostka benzynowa rozwija 140 KM i 240 Nm. Parametry te trafiają na tylną oś przez 6-stopniową skrzynię biegów. Ten zestaw pozwala osiągnąć 100 km/h w 7,5 s. Prędkość maksymalna Fiata 124 Spider wynosi 215 km/h.

Podstawowa odmiana nie będzie miała żadnego przydomka. Katalog otworzy po prostu 124 Spider. Jego cena bazowa ma wynieść 110 tys. zł. Co dostaniemy w tej cenie?

• Radio DAB z 7" ekranem, 4 głośniki, porty USB oraz AUX, 2 głośniki w zagłówku fotela kierowcy• Felgi ze stopów lekkich 16"• Klimatyzacja manualna• Aktywne zagłówki przednie• Poduszki powietrzne przednie kierowcy, pasażera oraz boczne• System ABS, system stabilizacji toru jazdy ESC, system Active Hood - pirotechnicznie unoszona przednia maska w momencie uderzenia w pieszego, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TMPS)• Tylne światła w technologii LED• Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem• Kierownica pokryta skórą, regulowana na wysokość ze sterowaniem radioodtwarzacza• Tempomat• Wspomaganie kierownicy

Więcej otrzymamy w wersji 124 Spider Lusso. Będzie to jednocześnie topowa, przynajmniej na razie, póki na rynku nie pojawi się Abarth, odmiana tego wozu. Dopłata do wersji Lusso wynosi równe 7 tys. zł. Co pojawi się na pokładzie Fiata 124 Spider oprócz tego, co otrzymujemy już w standardzie?

• Pakiet Widoczność (adaptacyjne przednie światła (AFS) w technologii LED, spryskiwacze reflektorów, czujnik zmierzchu i deszczu)• Felgi ze stopów lekkich 17"• Klimatyzacja automatyczna• Tapicerka skórzana• Fotele przednie podgrzewane• Światła przeciwmgielne przednie• Dwie chromowane rury wydechowe• Elementy wnętrza lakierowane w kolorze czerni fortepianowej• Obramowanie szyby przedniej w kolorze srebrnym• Osłony pałąków przeciwkapotażowych w kolorze srebrnym

Tego typu roadstery mają jedno, podstawowe zadanie. Mają dostarczać maksimum frajdy z jazdy za minimalną cenę. Ta zasada może być problemem dla Fiata. Dlaczego? Bazuje on na legendarnym już modelu Mazdy - MX-5. Sęk w tym, że japoński producent proponuje nam mnóstwo frajdy i równie atrakcyjne opakowanie, co w przypadku Fiata za kwotę od 89 900 zł.

Za ponad 20 tys. zł mniej dostaniemy 1,5-litrowy silnik o mocy 131 KM, który rozpędza MX-5 do 100 km/h w 8,3 s. Mało? Za kwotę 96 900 zł (wciąż mniej niż w przypadku 124 Spider) dostaniemy 2-litrowy, wolnossący motor rozwijający 160 KM i rozpędzający Mazdę do 100 km/h w 7,3 s. W standardzie z tym silnikiem otrzymujemy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, rozpórkę kielichów przedniego zawieszenia, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, światła LED z tyłu i z przodu, radio z MP3 i portami USB, wyświetlacz 7-calowy, Bluetooth, klimatyzację, tempomat, 17-calowe felgi aluminiowe, immobiliser, przednie i boczne poduszki bezpieczeństwa i wiele innych dodatków.

Obraz

Wciąż chcecie więcej? Wersja SkyPassion, czyli druga w szeregu w MX-5 kosztuje z 2-litrowym motorem 103 900 zł. Dostaniemy w niej dodatkowo podgrzewane fotele, klimatyzację automatyczną, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, tapicerkę skórzaną, radio cyfrowe, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu. To wszystko wciąż taniej niż podstawowy 124 Spider.

Przyznam, że trochę żałuję, że Fiat tak wycenił swojego roadstera. Podczas salonu samochodowego w Genewie oglądałem ten wóz z przyjemnością - jest bardzo udany stylistycznie i nie wątpię, że znajdą się tacy, którym włoska propozycja będzie podobać się bardziej niż Mazda. To jednak nie zmieni faktu, że japoński roadster jest wyraźnie lepiej wyceniony i przyciągnie do siebie osoby szukające nowego kabrioletu w rozsądnych pieniądzach skuteczniej niż Fiat.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?