Fiat 124 Spider już w Polsce! Znamy ceny i wyposażenie

Fiat 124 Spider już w Polsce! Znamy ceny i wyposażenie

Mariusz Zmysłowski
19 kwietnia 2016

Po ubiegłorocznej premierze modelu 124 Spider, Fiat wprowadza auto na polski rynek. Zamówienia można składać już teraz.

Pod maską nowego roadstera z Włoch, będącego bliskim krewnym Mazdy MX-5, pracuje 1,4-litrowy silnik MultiAir. 16-zaworowa jednostka benzynowa rozwija 140 KM i 240 Nm. Parametry te trafiają na tylną oś przez 6-stopniową skrzynię biegów. Ten zestaw pozwala osiągnąć 100 km/h w 7,5 s. Prędkość maksymalna Fiata 124 Spider wynosi 215 km/h.

Podstawowa odmiana nie będzie miała żadnego przydomka. Katalog otworzy po prostu 124 Spider. Jego cena bazowa ma wynieść 110 tys. zł. Co dostaniemy w tej cenie?

• Radio DAB z 7" ekranem, 4 głośniki, porty USB oraz AUX, 2 głośniki w zagłówku fotela kierowcy• Felgi ze stopów lekkich 16"• Klimatyzacja manualna• Aktywne zagłówki przednie• Poduszki powietrzne przednie kierowcy, pasażera oraz boczne• System ABS, system stabilizacji toru jazdy ESC, system Active Hood - pirotechnicznie unoszona przednia maska w momencie uderzenia w pieszego, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TMPS)• Tylne światła w technologii LED• Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem• Kierownica pokryta skórą, regulowana na wysokość ze sterowaniem radioodtwarzacza• Tempomat• Wspomaganie kierownicy

Więcej otrzymamy w wersji 124 Spider Lusso. Będzie to jednocześnie topowa, przynajmniej na razie, póki na rynku nie pojawi się Abarth, odmiana tego wozu. Dopłata do wersji Lusso wynosi równe 7 tys. zł. Co pojawi się na pokładzie Fiata 124 Spider oprócz tego, co otrzymujemy już w standardzie?

• Pakiet Widoczność (adaptacyjne przednie światła (AFS) w technologii LED, spryskiwacze reflektorów, czujnik zmierzchu i deszczu)• Felgi ze stopów lekkich 17"• Klimatyzacja automatyczna• Tapicerka skórzana• Fotele przednie podgrzewane• Światła przeciwmgielne przednie• Dwie chromowane rury wydechowe• Elementy wnętrza lakierowane w kolorze czerni fortepianowej• Obramowanie szyby przedniej w kolorze srebrnym• Osłony pałąków przeciwkapotażowych w kolorze srebrnym

Tego typu roadstery mają jedno, podstawowe zadanie. Mają dostarczać maksimum frajdy z jazdy za minimalną cenę. Ta zasada może być problemem dla Fiata. Dlaczego? Bazuje on na legendarnym już modelu Mazdy - MX-5. Sęk w tym, że japoński producent proponuje nam mnóstwo frajdy i równie atrakcyjne opakowanie, co w przypadku Fiata za kwotę od 89 900 zł.

Za ponad 20 tys. zł mniej dostaniemy 1,5-litrowy silnik o mocy 131 KM, który rozpędza MX-5 do 100 km/h w 8,3 s. Mało? Za kwotę 96 900 zł (wciąż mniej niż w przypadku 124 Spider) dostaniemy 2-litrowy, wolnossący motor rozwijający 160 KM i rozpędzający Mazdę do 100 km/h w 7,3 s. W standardzie z tym silnikiem otrzymujemy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, rozpórkę kielichów przedniego zawieszenia, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, światła LED z tyłu i z przodu, radio z MP3 i portami USB, wyświetlacz 7-calowy, Bluetooth, klimatyzację, tempomat, 17-calowe felgi aluminiowe, immobiliser, przednie i boczne poduszki bezpieczeństwa i wiele innych dodatków.

Obraz

Wciąż chcecie więcej? Wersja SkyPassion, czyli druga w szeregu w MX-5 kosztuje z 2-litrowym motorem 103 900 zł. Dostaniemy w niej dodatkowo podgrzewane fotele, klimatyzację automatyczną, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, tapicerkę skórzaną, radio cyfrowe, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu. To wszystko wciąż taniej niż podstawowy 124 Spider.

Przyznam, że trochę żałuję, że Fiat tak wycenił swojego roadstera. Podczas salonu samochodowego w Genewie oglądałem ten wóz z przyjemnością - jest bardzo udany stylistycznie i nie wątpię, że znajdą się tacy, którym włoska propozycja będzie podobać się bardziej niż Mazda. To jednak nie zmieni faktu, że japoński roadster jest wyraźnie lepiej wyceniony i przyciągnie do siebie osoby szukające nowego kabrioletu w rozsądnych pieniądzach skuteczniej niż Fiat.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (18)