Fabryka Audi na Węgrzech zaczęła produkować silniki elektryczne. Nowy etap na drodze do elektromobilności

Węgierski oddział Audi uruchamia produkcje silników elektrycznych, które wprowadzą markę w nowy etap motoryzacji.

Fabryka Audi na WęgrzechFabryka Audi na Węgrzech
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

24 lipca rozpoczęto wytwarzanie silników elektrycznych w węgierskiej fabryce w Győr. Linię produkcyjną uruchomili uroczyście Péter Szijjártó, minister spraw zagranicznych i handlu zagranicznego Węgier, Peter Kössler, członek zarządu Audi AG odpowiedzialny za produkcję i logistykę oraz Achim Heinfling, dyrektor zarządzający Audi Hungaria Zrt.

– Przez ostatnich 25 lat, fabryka Audi Hungaria pisała wraz z innymi zakładami historię rozwoju czterech pierścieni. Nasz węgierski oddział wchodzi dziś na zupełnie nowy poziom ekspercki, poziom produkcji silników elektrycznych. Ta ekskluzywna wiedza i wyjątkowa produkcja czyni Győr jednym z naszych kluczowych zakładów i ucieleśnia strategiczne założenia transformacji koncernu w dostarczyciela zrównoważonych rozwiązań dla mobilności – powiedział podczas symbolicznego uruchomienia wydziału Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki.

– Audi Hungaria podjęło się pionierskiego zadania produkcji silników elektrycznych. Jestem bardzo dumny z naszych pracowników, wysokiego poziomu ich wiedzy eksperckiej i ogromnej motywacji. W proces wytwarzania nowej serii silników elektrycznych zaangażowali się z pełną mocą” – dodał Achim Heinfling.

Fabryka na Węgrzech może wyprodukować ok. 400 silników elektrycznych dziennie, ale ma się to zwiększyć. Obecnie pracuje tam ok. 100 osób, a do końca roku liczba ta urośnie do ponad 130. Pierwsze silniki, jakie opuszczą fabrykę, zostaną zainstalowane w modelu e-tron.

Obok części produkcyjnej powstał również dział rozwoju silników Audi Hungaria z trzema stanowiskami do badań i testów.

Swoją drogą, fabryka ta nie jest nowa. Tylko w ubiegłym roku z tych zakładów wyjechało 1 965 165 silników spalinowych, co jest rekordem, jeśli chodzi o takie właśnie jednostki. Produkowanych jest tam sześć odmian silników benzynowych oraz trzy diesle.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów