Elektryczny Fiat 500 i Lancia ze znaczkiem Chryslera, czyli witamy w USA

Elektryczny Fiat 500 i Lancia ze znaczkiem Chryslera, czyli witamy w USA

Elektryczny Fiat 500 i Lancia ze znaczkiem Chryslera, czyli witamy w USA
Bartosz Pokrzywiński
26.12.2009 16:00, aktualizacja: 02.10.2022 19:40

Jak wszyscy doskonale wiemy, rok 2009 przyniósł nam bardzo kontrowersyjną "umowę partnerską" pomiędzy Fiatem, a Chryslerem. W rezultacie elektryczny model 500 uderza do Stanów Zjednoczonych, a towarzyszyć mu będzie Lancia Chrysler Delta.

Jak wszyscy doskonale wiemy, rok 2009 przyniósł nam bardzo kontrowersyjną "umowę partnerską" pomiędzy Fiatem, a Chryslerem. W rezultacie elektryczny model 500 uderza do Stanów Zjednoczonych, a towarzyszyć mu będzie Lancia Chrysler Delta.

Często przy okazji tego typu newsów powtarzam, że Fiat zdobywa świat. Bo jak inaczej nazwać ambitne plany włoskiego producenta samochodów. Co więcej, jestem święcie przekonany, że Amerykanie znudzeni Fordami i Chryslerami pokochają Fiaty, podobnie jak pokochali Smarty.

11 stycznia na North American International Auto Show w Detroit, czyli najważniejszym wydarzeniu dla amerykańskiego rynku, Fiat odsłoni model 500 w odmianie EV. Pojazd ten będzie napędzany tylko i wyłącznie za pomocą energii elektrycznej. Mały Fiacik ma rywalizować przede wszystkim z Chevroletem Volt, z którego tak dumny jest koncern General Motors.

Oprócz 500 EV na salonie w Detroit odsłonięta zostanie pięćsetka w odmianie cabrio, a także w 170-konnej wersji przygotowanej przez Abartha. 500-tki przeznaczone na amerykański rynek będą montowane w fabryce w Toluca, w Meksyku.

Obraz

To jednak nie wszystkie nowości, jakie Włosi przygotowali na 11 stycznia. Również wtedy świat zobaczy Lancię Delta, która w Stanach Zjednoczonych sprzedawana będzie ze znaczkiem Chryslera. Jest to część planu Sergio Marchione, CEO Fiata i Chryslera, który ma na celu połączyć ze sobą obie marki. Czy Delta odniesie sukces za Oceanem?

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)