Elektryczne BMW i3 - 250 km zasięgu za 35 000 dolarów?

Rynek elektrycznych samochodów rośnie coraz szybciej, jak największy udział w nim chce mieć także BMW. Niemiecki producent aut klasy premium pracuje obecnie nad luksusowym kompaktem, modelem i3.

BMW i3BMW i3
Bartosz Pokrzywiński

Rynek elektrycznych samochodów rośnie coraz szybciej, jak największy udział w nim chce mieć także BMW. Niemiecki producent aut klasy premium pracuje obecnie nad luksusowym kompaktem, modelem i3.

Unia Europejska wprowadza coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące norm emisji spalin. Już teraz władcy starego kontynentu zapowiadają wsparcie dla wdrażania do produkcji aut o napędzie elektrycznym.

BMW nie chce pozostać na lodzie i podobnie jak większość producentów, tak również i bawarska firma pracuje nad rozwojem hybryd i pojazdów elektrycznych. Jednym z gniazdkowozów z Bawarii ma być model i3, stylistycznie w niczym nie przypominający aut z obecnej oferty producenta.

Obraz

Według najnowszych doniesień auto ma być napędzane 150-konnym elektrycznym silnikiem, który pobiera moc z baterii umieszczonych najprawdopodobniej pod podłogą auta. Po całkowitym naładowaniu przy pomocy domowego gniazdka, elektryczny kompakt klasy premium będzie mógł pokonać dystans nawet ponad 250 kilometrów.

To o 50 kilometrów więcej od zdobywającego kolejne tytuły Nissana Leafa. Zasięg jest jednym z kluczowych mankamentów gniazdkowozów i obok ceny może okazać się najważniejszym argumentem podczas porównywania modeli. Japoński kompakt już wkrótce pojawi się w Polsce, a jego cena ma wynieść około 30 000 euro (115 000 zł).

Obraz

Za elektryczne BMW producent z Bawarii będzie życzył sobie najprawdopodobniej 35 000 dolarów (95 000 zł), czyli mniej od Leafa. Ciekawe jednak czy cena w Europie będzie równie atrakcyjna jak ta za Oceanem.

Pojazd ma pojawić się na rynku w 2013 roku, więc już wkrótce spodziewać możemy się zdjęć BMW i3 bez kamuflażu.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić