Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu

Ekstremalna odmiana Volkswagena Golfa ma zastąpić najmocniejszego do tej pory R32. Na razie jest to samochód koncepcyjny, który będziemy oglądać w Pekinie.

Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 1
Marcin Łobodziński

Koncept jaki zobaczymy w Pekinie jest odpowiedzią Volkswagena na coraz mocniejszą konkurencję w klasie kompakt. Firma z Wolfsburga chce być numerem jeden w każdej dziedzinie i ma w tym pomóc 400-konny Golf R400.

Samochód ma być gruntownie zmodernizowany tak by wyróżniał się z gamy. Mocno zarysowane zderzaki z karbonowym wykończeniem mają podkreślać mocny charakter auta. Do tego ogromne, 19-calowe felgi z oponami o szerokości 235 mm, poszerzone o 20 mm nadkola i 110-milimetrowe końcówki wydechu umieszczone centralnie.

Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 2

Wnętrze to oczywiście mieszanka wysokiej jakości skóry, alcantary, aluminium i karbonu. Spłaszczona u dołu kierownica to właściwie nic dziwnego, ale na zdjęciach od producenta widać drążek 6-stopniowej skrzyni manualnej. Nie zabraknie kubełkowych foteli.

Najważniejsze jednak to co pod maską. A tam 2-litrowy silnik turbo po modyfikacjach wytwarzający niesamowite 400 KM i 450 Nm. Masa auta to 1420 kg więc by samochód poruszał się sprawnie przyda się napęd na cztery koła 4MOTION. Efekt? 3,9 s do setki i ponad 280 km/h prędkości maksymalnej.

Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 3

Jak już wspomniałem samochód to na razie koncept, ale patrząc na politykę Volkswagena dążącą do absolutnej dominacji jest duża szansa na auto produkcyjne.

Volkswagen Golf R400 - galeria

  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 4
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 5
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 6
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 7
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 8
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 9
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 10
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯