Edycja specjalna i pakiet urodzinowy na pożegnanie Corvetty C6 

Rok modelowy 2013 jest ostatnim tchnieniem szóstej generacji (C6) kultowego, amerykańskiego samochodu sportowego - Corvetty. Z niecierpliwością czekamy na C7, jednak zanim to nastąpi producent wprowadzi na rynek specjalną edycję kolekcjonerską modelu C6 w wersji kabriolet - 2013 Corvette 427 Convertible Collector Edition. Jest jeszcze jedna okazja...

Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary PackageCorvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
Arkadiusz Gabrysiak

Rok modelowy 2013 jest ostatnim tchnieniem szóstej generacji (C6) kultowego, amerykańskiego samochodu sportowego - Corvetty. Z niecierpliwością czekamy na C7, jednak zanim to nastąpi producent wprowadzi na rynek specjalną edycję kolekcjonerską modelu C6 w wersji kabriolet - 2013 Corvette 427 Convertible Collector Edition. Jest jeszcze jedna okazja...

Otóż produkcję Corvetty rozpoczęto w 1953 roku, a więc teoretycznie dopiero w przyszłym roku GM powinno obchodzić 60 urodziny Corvetty, jednak rok modelowy 2013 wydaje się być dla producenta wystarczająco odpowiedni do świętowania. Z tej też okazji przygotowano specjalny pakiet urodzinowy - 60th Anniversary Package, który dostępny będzie dla każdej wersji Corvetty C6. Specjalnie przygotowane Corvetty trafią do salonów latem 2012 roku.

Jednak czym się charakteryzują? Zacznijmy od ciekawszej edycji kolekcjonerskiej. Corvette 427 Convertible Collector Edition została wyposażona w 7,0-litrowy motor V8 znany z modelu Z06, który generuje 505 KM i 637 Nm momentu obrotowego, co czyni ją najszybszą seryjnie produkowaną Corvettą w odmianie kabriolet w historii.

Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package

Napęd na oś tylną (przeszczepioną z modelu Z06) przekazywany jest przy pomocy 6-biegowej przekładni manualnej. Pojazd wyposażono także w zawieszenie Magnetic Selective Ride Control oraz 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe obręcze z tyłu. Producent zdecydował się tutaj także na kilka elementów wykonanych z włókna węglowego - są to: maska, błotniki i panele podłogowe oraz opcjonalnie splitter i progi.

Dzięki tym zabiegom masa prezentowanej Corvetty wynosi 1522 kg, co przekłada się na czas przyśpieszenia od 0 do 96 km/h w 3,8 sekundy. Prędkość maksymalną oszacowano na ponad 305 km/h, a 1/4 mili tak przygotowana Corvetta przejedzie w czasie 11,8 sekundy.

Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package

Pakiet 60th Anniversary Package będzie można zamówić do każdej, dostępnej w ofercie wersji Corvetty C6 - wliczjąc w to edycję specjalną opisana powyżej - Corvette 427 Convertible Collector Edition. Pakiet ten zawiera:

  • biały lakier Arctic White,
  • skórzaną tapicerkę - Blue Diamond -  z zamszowymi akcentami,
  • tylny spoiler z wersji ZR1,
  • niebieski dach (w przypadku nadwozia kabriolet),
  • oznaczenia \60\ wewnątrz i na zewnątrz pojazdu,
  • niebieskie (Pearl Silver Blue) pasy przebiegające przez całe nadwozie (opcjonalnie).

Oficjalny debiut Corvetty 427 Convertible Collector Edition wraz z pakietem 60th Anniversary Package odbędzie się 21 stycznia podczas aukcji Barrett Jackson.

  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
[1/7] Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package Źródło zdjęć: |

Źródło: CarscoopWCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny