Dublet Hyundaia w Rajdzie Niemiec

Hyundai Motorsport w swoim debiutanckim sezonie odniósł pierwsze i podwójne zwycięstwo w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata i to na własnym terenie. Jednocześnie swój pierwszy tryumf świętuje Thierry Neuville.

Obraz
Marcin Łobodziński

Thierry Neuville i Dani Sordo zajęli pozycje 1 i 2 w Rajdzie Niemiec. Jest to pierwsze zwycięstwo innego zespołu niż Citroën w tej rundzie WRC. Nieprzerwanie do 2002 roku wygrywali tu tylko kierowcy francuskiej stajni. Mimo ogromnych szans, zespół Volkswagena nie zdobył tytułu w klasyfikacji producentów na własnym terenie.

Kris Meeke znów nie wytrzymał presji i stracił szansę na zwycięstwo
Kris Meeke znów nie wytrzymał presji i stracił szansę na zwycięstwo

To był dramatyczny rajd, w których trzykrotnie zmieniał się lider. Pierwszego dnia odpadł Sébastien Ogier, który walczył o prowadzenie z Jarim-Mattim Latvalą. Dziś na pierwszym oesie odpadł Latvala, który miał prawie minutę przewagi nad Krisem Meeke. Tym samym kierowca Citroëna został liderem i historia mogłaby się powtórzyć po raz 13, ale niestety Brytyjczyk już na kolejnej próbie odpadł z rywalizacji. Francuska stajnia może mówić o pechowej trzynastce. Na dwa odcinki przed metą prowadzenie objął kierowca Hyundaia Thierry Neuville i nie popełnił błędu do mety.

Jari-Matti Latvala po spadnięciu ze skarpy
Jari-Matti Latvala po spadnięciu ze skarpy © fot. Maciej Niechwiadowicz

Jedynym kierowcą Volkswagena, który ukończył rajd jest Andreas Mikkelsen, ale nie pełni on funkcji kierowcy fabrycznego, więc niemiecki team po raz pierwszy od debiutu wyjedzie bez punktów. Bryan Bouffier i Xavier Panseri, trzecia załoga Hyundaia nie dotarła do mety. Wypadli z drogi na samym początku Power Stage.

Andreas Mikkelsen bronił honoru Volkswagena
Andreas Mikkelsen bronił honoru Volkswagena

Marnie pojechali kierowcy M-Sportu. Robert Kubica, który wczoraj nawet wygrywał odcinki specjalne niestety miał awarię skrzyni biegów. Najszybszy był Elfyn Evans, którego bardzo chwalił Mikko Hirvonen. Obaj zajęli odpowiednio 4. i 5. pozycję. To kolejny bardzo słaby wynik Hirvonena. W obliczu odpadnięcia trzech liderów, tak doświadczony kierowca powinien walczyć o zwycięstwo, tymczasem wygrał tylko jeden odcinek specjalny - mniej niż Robert Kubica i to w obliczu słabszych rywali. Poniżej oczekiwań rajd ukończył również Mads Østberg, który doprowadził swojego Citroëna na 6. pozycji przesuwając termin świętowania mistrzostwa przez Volkswagena, prawdopodobnie na następną rundę.

Elfyn Evans lepszy od Mikko Hirvonena
Elfyn Evans lepszy od Mikko Hirvonena

Czołową ósemkę zamknęli Martin Prokop i Dennis Kuipers. W dziesiątce zmieścili się Pontus Tidemand i Ott Tänak – obaj w klasie RC2 Fordami Fiestami R5. Jedyną polską załogą, która przejechała cały rajd jest para Szymon Kornicki i Piotr Mazur. Zajęli 4. Miejsce w klasyfikacji Drive Dmack Cup, i tę samą pozycję w swojej klasie RC4. W generalce zostali sklasyfikowani na 35. miejscu.

Wyniki Rajdu Niemiec

  1. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) 3h 07:20,2 min
  1. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai i20 WRC) + 40,7 s
  1. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) + 58 s
  1. Elfyn Evans / Daniel Britt (Ford Fiesta RS WRC) +1:03,6 min
  1. Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:10,5 min
  1. Mads Østberg / Jonas Andersson (Citroen DS3 WRC) +1:22,7 min
  1. Martin Prokop / Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC) +4:52,8 min
  1. Dennis Kuipers / Robin Buysmans (Ford Fiesta RS WRC) +9:18,1 min
  1. Pontus Tidemand / Emil Axelsson (Ford Fiesta R5) +11:35,4 min
  1. Ott Tänak / Raigo Mõlder (Ford Fiesta R5) +11:37,2 min
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀