Dobry jak golfowy kij – Callaway Camaro SS SC572 (2011)

Rodzina Callaway jest aktywna na wielu polach, m.in. zajmuje się tuningiem samochodów marki Chevrolet. Najnowszym jej produktem jest 580-konne Camaro SS.

Obraz
Olgierd Lachowski

Tuning aut to tylko jeden z trzech głównych nurtów działalności familii Callaway. Pozostałe dwa to produkcja wina i wysokiej klasy kijów golfowych. Jakością Chevrolet Camaro przygotowany przez Reevesa Callawaya nie może odstawać od kijów, więc tuner wkłada dużo pracy w swoje dzieło.

Zacznijmy od jednostki napędowej. To widlasty 8-cylindrowiec o objętości skokowej 6,2 l oznaczony symbolem LS3, która opuszczając bramy fabryki ma 432 KM mocy i 569 Nm momentu obrotowego.

Tuner zainstalował sprężarkę mechaniczną Eaton R2300 wykorzystywaną między innymi w Chevrolecie Corvette ZR1. Potrzebny był także oczywiście „intercooler”. Callaway zastosował urządzenie typu ciecz-gaz. Niezbędna okazała się też wymiana elementów układu wtryskowego. Prace wokół silnika zostały zakończone wymianą układu wydechowego na sportowy.

Obraz

Callaway osiągnął w ten sposób wzrost mocy do 580 KM przy 6400 obr./min i maksymalnego momentu obrotowego do poziomu 735 Nm przy 4000 obr./min. Jest tu jednak małe „ale”. Te wartości uzyskiwane są pod warunkiem, że Camaro posiada manualną skrzynię biegów.

Auto otrzymało przedni spojler, listwy progowe, listwę na bagażniku oraz zmienioną pokrywę silnika – wszystko wykonane z włókien węglowych. Podobnie wyposażeniem dodatkowym są widoczne na fotografii felgi, jak również wyczynowy układ hamulcowy i regulowane zawieszenie Eibach.

Firma tuningowa nie podaje prędkości maksymalnej, informuje natomiast, że przyspieszenie Camaro SS SC572 do 96 km/h wynosi 3,90 s, zaś przejazd ¼ mili zajmuje mu 11,94 s.

Wszystkie przeróbki dokonywane przez Reevesa Callawaya kosztują zaledwie 17 695 dolarów, jedynym warunkiem jest posiadanie własnego Camaro SS.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS3
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor Eaton
  • Moc maksymalna: 580 KM przy 6400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 94,13 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 735 Nm przy 4000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1751 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,02 kg/KM (seryjny – 4,05 kg/KM)
  • Długość: 4836 mm
  • Szerokość: 1918 mm
  • Rozstaw osi: 2852 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,90 s
  • Czas przejazdu ¼ mili: 11,94 s

Źródło: Callaway

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej