WAŻNE
TERAZ

Ogromna ulga. Zieliński uratował reprezentację przed blamażem z Maltą

Dlaczego warto zainwestować w opony z wyższej półki?

Zima na drodze nie wybacza kompromisów. Nie każda opona jest w stanie poradzić sobie z nagłym opadem śniegu, mokrą nawierzchnią czy ekstremalnym momentem obrotowym samochodu elektrycznego. Dlatego właśnie kierowcy coraz częściej sięgają po rozwiązania z segmentu premium. Goodyear UltraGrip Performance 3, a wśród opon całorocznych Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, pokazują, że inwestycja w wyższą półkę oznacza nie tylko bezpieczeństwo, ale i dłuższy przebieg oraz niższe koszty użytkowania.

Goodyear UltraGrip Performance 3
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Opony klasy premium różnią się od tańszych odpowiedników nie tylko logo na ścianie bocznej. To przede wszystkim efekt wieloletnich badań, testów i innowacji technologicznych. Dobrym przykładem jest najnowszy zimowy model Goodyeara – UltraGrip Performance 3, który zwyciężył w tegorocznym teście opon zimowych ADAC, pokonując 30 konkurencyjnych modeli w rozmiarze 225/40 R18. Warto dodać, że było to drugie z rzędu zwycięstwo tego modelu w tym prestiżowym teście. Niezależni testerzy docenili jego bezpieczne i precyzyjne prowadzenie w każdych warunkach pogodowych.

Nie są to jedynie laboratoryjne deklaracje producenta. To realne osiągi, potwierdzone w warunkach drogowych przez największe automobilkluby Europy. ADAC zwrócił uwagę także na bardzo wysoki, przewidywalny przebieg opony wynoszący aż 76,5 tys. kilometrów. W porównaniu do opony zajmującej drugie miejsce w rankingu, przebieg UltraGrip Performance 3 był aż o ponad 10% wyższy, co świadczy o wyraźnej przewadze nad konkurentami. Produkt Goodyear wyróżnił się także niską ścieralnością i wysoką oszczędnością paliwa – czyli zestawem cech, które dla przeciętnego kierowcy oznaczają zarówno bezpieczeństwo, jak i wymierne oszczędności w portfelu.

Goodyear UltraGrip Performance 3
© materiały partnera

Technologie, które robią różnicę

Goodyear UltraGrip Performance 3 to opona zaprojektowana z myślą o współczesnych samochodach – nie tylko klasycznych spalinowych, lecz także hybrydach i elektrykach, które stawiają przed ogumieniem szczególnie wysokie wymagania.

Sekret tkwi w technologiach:

  • Snow Protect – zwiększona gęstość lameli tworzy tysiące ostrych krawędzi, które "wgryzają się" w śnieg. Dodatkowe "śnieżne pazury" poprawiają przyczepność w głębokim puchu.
  • Wet Braking+ – zoptymalizowana konstrukcja stopy opony skutecznie odprowadza wodę na boki, ograniczając ryzyko aquaplaningu i skracając drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
  • Innowacyjne lamele 3D – wzmacniają barki opony, poprawiając stabilność podczas dynamicznych manewrów na suchym asfalcie.

Do tego dochodzą obniżone opory toczenia (o 3% w porównaniu z poprzednią generacją), zmniejszona waga nawet o 10% oraz redukcja hałasu w kabinie aż o 36%. Wszystko to sprawia, że UltraGrip Performance 3 jest oponą przygotowaną nie tylko na wyzwania zimy, ale i na wymagania współczesnej mobilności.

Goodyear UltraGrip Performance 3
© materiały partnera

Trwałość i oszczędności w długim horyzoncie

Jednym z argumentów często podnoszonych przeciwko oponom premium jest cena. Faktem jest, że koszt zakupu jest wyższy niż w przypadku budżetowych modeli. Różnica szybko jednak się zwraca. Dłuższy przebieg, mniejsza ścieralność i niższe zużycie paliwa sprawiają, że w perspektywie kilku sezonów to właśnie opona premium okazuje się bardziej ekonomicznym wyborem.

Do tego dochodzi aspekt komfortu: cichsza jazda, lepsza stabilność i poczucie pewności w każdych warunkach. To wartości, których nie da się łatwo przeliczyć na złotówki, ale które kierowca odczuje podczas każdej podróży – zwłaszcza zimą, gdy margines błędu jest najmniejszy.

Całoroczny mistrz – Goodyear Vector 4Seasons Gen-3

Warto wspomnieć, że filozofia Goodyeara w zakresie opon premium nie ogranicza się wyłącznie do sezonu zimowego. Doskonałym przykładem jest Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 – opona całoroczna, która już drugi rok z rzędu zajęła pierwsze miejsce w testach ADAC. Wyróżniono ją za wyjątkową trwałość – aż 68 000 km do momentu zużycia bieżnika – oraz znakomite, zrównoważone osiągi na mokrej, suchej i zaśnieżonej nawierzchni.

O jej sile decydują technologie: Aqua Control (odprowadzanie wody i odporność na aquaplaning), Dry Handling (stabilność przy dynamicznych manewrach) i Snow Grip (przyczepność w warunkach zimowych). To rozwiązania, które świetnie odpowiadają na potrzeby kierowców chcących uniknąć sezonowych wymian opon, a jednocześnie nie rezygnować z najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
© materiały partnera

Świadomy wybór, realne korzyści

Opony premium to coś więcej niż gumowy detal samochodu. To technologia, która ma bezpośredni wpływ na nasze życie – bezpieczeństwo, komfort i koszty eksploatacji. Inwestując w modele takie jak Goodyear UltraGrip Performance 3 czy Vector 4Seasons Gen-3, kierowca zyskuje pewność prowadzenia w każdych warunkach, a jednocześnie oszczędza pieniądze i dba o środowisko poprzez niższą emisję i mniejsze zużycie paliwa.

W świecie, w którym samochody stają się coraz bardziej zaawansowane, również opony muszą dotrzymać im kroku. Dlatego wybór z wyższej półki nie jest luksusem, lecz rozsądną decyzją – inwestycją, która zwraca się z każdym przejechanym kilometrem.

Płatna współpraca z marką Goodyear
Wybrane dla Ciebie
Ma być zmiana w mandatach z fotoradarów. Rząd chce czegoś innego niż RPO
Ma być zmiana w mandatach z fotoradarów. Rząd chce czegoś innego niż RPO
To już jest koniec. Ostatni Ford Focus wyjechał z fabryki
To już jest koniec. Ostatni Ford Focus wyjechał z fabryki
Obowiązek od stycznia. Opłata za stare auto. Miasto ma wyliczenia
Obowiązek od stycznia. Opłata za stare auto. Miasto ma wyliczenia
Wideo: Polski zestaw niemal wylądował na boku. Czesi szybko zatrzymali kierowcę
Wideo: Polski zestaw niemal wylądował na boku. Czesi szybko zatrzymali kierowcę
Utrudnienia na Zakopiance. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość
Utrudnienia na Zakopiance. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość
Najdłuższy odcinek pomiaru prędkości w Polsce. Kamery już są montowane
Najdłuższy odcinek pomiaru prędkości w Polsce. Kamery już są montowane
12 550 zł mandatów i 44 punkty karne. 20-latek zatrzymany w... aucie, którego się spodziewasz
12 550 zł mandatów i 44 punkty karne. 20-latek zatrzymany w... aucie, którego się spodziewasz
Policja ma nowe radiowozy. Wszystkie trafią do jednego województwa
Policja ma nowe radiowozy. Wszystkie trafią do jednego województwa
Polski Fiat 126p zmiażdżył projekty z całego świata. Teraz Delta XS trafi do sklepów
Polski Fiat 126p zmiażdżył projekty z całego świata. Teraz Delta XS trafi do sklepów
Dziś rusza wielka akcja policji. Na celowniku jedna grupa kierowców
Dziś rusza wielka akcja policji. Na celowniku jedna grupa kierowców
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Spektakularna porażka. Chińczycy nie chcą, żebyś zobaczył to nagranie
Spektakularna porażka. Chińczycy nie chcą, żebyś zobaczył to nagranie
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Autokult