Debiutuje nowe BMW X1 z przednim napędem (2016)

BMW zaprezentowało model X1 drugiej generacji z odświeżoną gamą jednostek napędowych i napędem na przednią oś.

Debiutuje nowe BMW X1 z przednim napędem (2016)
Marcin Łobodziński

03.06.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:01

Spore zmiany jak na BMW

Oczywiście jak to w BMW, zmiany wizualne są kosmetyczne, ale i tak znacznie większe niż w przypadku niedawno prezentowanego liftingu serii 3. W nowym X1 mamy nową płytę podłogową, wspólną z modelem 2 Active Tourer. A zatem w X1 debiutuje poprzeczne ustawienie silnika. Z wyglądu zmienił się przedni pas z nowym zderzakiem, podwójnym grillem, maską i reflektorami, oczywiście w technologii LED. Linia boczna charakteryzuje się większą proporcją blachy do szyb. Z przodu samochód przypomina X3, natomiast tylna część wyraźnie nawiązuje do minivana. Nadwozie jest krótsze, a zarazem wyższe. Nowe są również światła z tyłu, niższe i szersze, a cały tylny pas teraz wydaje się lżejszy stylistycznie. Oczywiście klienci będą mogli zamówić ten model w jednej z trzech stylizacji: Sport Line, xLine i M Sport. Ostatnia obejmuje agresywnie stylizowany przedni zderzak, obowiązkowo 18-calowe koła oraz wnętrze ze sportową kierownicą i fotelami wykończonymi Alcantarą lub skórą.

Obraz

Kompletnie nowa jest deska rozdzielcza. Teraz centralny monitor o przekątnej 6,5 cala nie jest już w nią wbudowany, ale umocowany na szczycie jak w większości modeli BMW. Poniżej, kratki wentylacji, panel radioodtwarzacza i klimatyzacji tworzą teraz jedną, spójną całość. Są one nieco wyżej, co pozwoliło wygospodarować dodatkową przestrzeń na tunelu środkowym na schowki. Nowy jest drążek zmiany biegów, a układ przycisków do sterowania systemami jazdy oraz iDrive też został zmodyfikowany. Zupełnie zmieniono panele drzwiowe oraz zegary. Spory, bo 505-litrowy bagażnik można konfigurować m. in. poprzez przesuwaną w zakresie 13 cm kanapę.

BMW X1 zostało wyposażone w ulepszony ekran head-up oraz wyposażony w pakiet Driving Assistant Plus z aktywnym tempomatem, asystentem pasa ruchu, asystentem wyjazdu z miejsca parkingowego oraz systemem pozwalającym uniknąć kolizji przy niedużych prędkościach.

Nowa gama silnikowa

W nowym BMW X1 zadebiutują małe silniki trzycylindrowe o pojemności 1,5 litra. Benzynowy o mocy 136 KM będzie napędzał wersję sDrive 18i, natomiast diesel o mocy 116 KM posłuży do napędu w wersji 16d.

Obraz

Pozostałe silniki to już tradycyjne, czterocylindrowe dwulitrówki. Wersja 18d została wzmocniona do 150 KM i 330 Nm, natomiast 20d do 190 KM i 450 Nm. Podobnie jest w silnikach benzynowych, gdzie w 20i podniesiono parametry do 192 KM i 280 Nm, ale w 28i obniżono moc do 231 KM przy zachowaniu momentu obrotowego o wartości 350 Nm.

W nowym X1 do przekazania napędu na koła posłużą przekładnie manualne lub nowy, 8-stopniowy automat Steptronic. Podobnie jak w obecnym modelu napęd na cztery koła w słabszych wersjach jest opcjonalny, a podstawą jest od teraz napęd na przednią oś.

Nowe BMW X1 trafi do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku, w październiku. Nie wiemy kiedy pojawi się w Polsce, ale prawdopodobnie w tym samym czasie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (34)