Debiut Nissana GT‑R RC na Tokyo Auto Salon

W miniony weekend w Japonii odbyła się samochodowa wystawa Tokyo Auto Salon. Co roku głównym jej celem jest prezentacja nowości ze świata sportów motorowych. Była to świetna okazja dla Nissana, aby pochwalić się nową wersją GT-R przeznaczoną na tor. Nazwa RC odnosi się do słów Racing Competition.

Nissan GT-R RC by Nismo
Nissan GT-R RC by Nismo
Szymon Witkowski

18.01.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:11

W miniony weekend w Japonii odbyła się samochodowa wystawa Tokyo Auto Salon. Co roku głównym jej celem jest prezentacja nowości ze świata sportów motorowych. Była to świetna okazja dla Nissana, aby pochwalić się nową wersją GT-R przeznaczoną na tor. Nazwa RC odnosi się do słów Racing Competition.

Samochód został zbudowany przez nadwornego tunera Nissana, firmę Nismo. Nie jest to jej pierwsze spotkanie z GT-R, a doświadczenie i zaplecze, jakim dysponuje, pozwalają twierdzić, że przeprowadzone modyfikacje zostały poczynione na najwyższym poziomie.

Nissan GT-R RC celuje w prywatnych klientów, którzy chcą się ścigać na torze. Samochód sprawdzi się zarówno na typowych "track-days", jak i w profesjonalnych seriach wyścigowych na całym świecie, w odpowiedniej oczywiście dla niego klasie.

RC został wyposażony w szereg elementów i urządzeń przydatnych, a w niektórych przypadkach nawet niezbędnych podczas wyścigów na torze. Wewnątrz zamontowano klatkę wykonaną zgodnie z przepisami FIA. 120-litrowy zbiornik paliwa pochodzi od firmy ATL. Sporym udogodnieniem są także zainstalowane w samochodzie pneumatyczne podnośniki auta. Zmiany na zewnątrz obejmują inne ospojlerowanie, które wpływa na poprawę aerodynamiki.

Nismo nie podaje do publicznej wiadomości konkretnych wartości dotyczących specyfikacji silnika VR38DETT. Zaznacza jedynie, że zarówno moc, jak i moment są wyższe od seryjnych. Zawieszenie zostało zestrojone do jazdy na oponach typu slick. Nismo za tak zmodyfikowanego Nissana GT-R RC gotowego do wyścigu życzy sobie ok. 250 000 dol.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6 (VR38DETT) twin-turbo
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cm3
  • Średnica / skok tłoka: 95,5 / 88,4
  • Moc maksymalna: 485+ KM przy 6400 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 588+ Nm przy 5200 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 127,63 KM/l
  • Skrzynia biegów: GR6, 6-biegowa, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 410 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Koła przednie/tylne: rozmiar: 10,5J x 20”
  • Opony przednie/tylne: ADVAN 290/710 R20, typu slick

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1520 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,13 kg/KM
  • Długość: 4650 mm
  • Szerokość: 1895 mm
  • Rozstaw osi: 2780 mm
  • Rozstaw kół z przodu/tyłu: 1640 mm

Źródło: GT-R Blog

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)