Dacia Sandero straciła szósty bieg. To sposób na oszczędności

W autach do produkcji klient będzie mógł wybrać tylko skrzynię 5-biegową lub automat bezstopniowy. Przekładnia 6-biegowa znika z oferty Sandero, a pozostanie tylko w wersji Stepway. Wszystko w ramach cięcia kosztów, ale nie tylko.

Dacia Sandero jest jednym z najtańszych aut na rynku, a teraz straci szósty bieg, by utrzymać niską cenę
Dacia Sandero jest jednym z najtańszych aut na rynku, a teraz straci szósty bieg, by utrzymać niską cenę
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Marcin Łobodziński

21.04.2022 | aktual.: 14.03.2023 12:28

Wydawać by się mogło, że to niedużo – jeden bieg. Ale trzeba pamiętać, że Dacia Sandero to auto popularne i budżetowe, sprzedawane masowo, więc zaoszczędzone choćby jedno euro należy pomnożyć przez liczbę sprzedanych aut.

Tak liczy się oszczędności w masówce. Tym bardziej że pomimo "zabrania" jednego biegu ze skrzyni, Dacia nie obniża cen. Takim kosztem stara się je utrzymać na znośnym poziomie.

Jak podał serwis Autoblog, Dacia ma ogólnie problem z dostępnością tego podzespołu, ale i rosnące ceny komponentów sprawiają, że koszty są coraz większe. Dlaczego producent zostawia go wyłącznie w Stepwayu? Ponieważ stanowi on większość sprzedaży tego modelu, a marże są odpowiednio wysokie.

Zmiana dotyczy oczywiście wersji silnikowej TCe i ECO-G z instalacją LPG, ponieważ wersja wolnossąca była już konfigurowana z 5-biegową skrzynią. Potwierdził to Auto Świat bezpośrednio u importera.

Jeden bieg mniej to oczywiście mniejszy zakres dostępnych przełożeń, a więc w teorii nieznacznie gorsza dynamika, większe zużycie paliwa oraz więcej hałasu przy dużej prędkości, jeśli piąte przełożenie jest "krótsze" niż wcześniej szóste.

Dacia dopasowała przełożenia skrzyni do sytuacji, zwłaszcza pod kątem spalania. To praktycznie się nie zmienia, natomiast wyraźnie gorsze będą osiągi za sprawą wydłużenia poszczególnych biegów. Serwis francuskie.pl informuje, że przełożenie piątego biegu zostało wydłużone, by zużycie paliwa na autostradzie nie wzrosło.

Marcin Łobodziński, redaktor Autokult.pl

Źródło artykułu:WP Autokult
DaciaDacia Sanderosegment b
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)