Dacia Sandero straciła szósty bieg. To sposób na oszczędności

W autach do produkcji klient będzie mógł wybrać tylko skrzynię 5-biegową lub automat bezstopniowy. Przekładnia 6-biegowa znika z oferty Sandero, a pozostanie tylko w wersji Stepway. Wszystko w ramach cięcia kosztów, ale nie tylko.

Dacia Sandero jest jednym z najtańszych aut na rynku, a teraz straci szósty bieg, by utrzymać niską cenęDacia Sandero jest jednym z najtańszych aut na rynku, a teraz straci szósty bieg, by utrzymać niską cenę
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Marcin Łobodziński

Wydawać by się mogło, że to niedużo – jeden bieg. Ale trzeba pamiętać, że Dacia Sandero to auto popularne i budżetowe, sprzedawane masowo, więc zaoszczędzone choćby jedno euro należy pomnożyć przez liczbę sprzedanych aut.

Tak liczy się oszczędności w masówce. Tym bardziej że pomimo "zabrania" jednego biegu ze skrzyni, Dacia nie obniża cen. Takim kosztem stara się je utrzymać na znośnym poziomie.

Jak podał serwis Autoblog, Dacia ma ogólnie problem z dostępnością tego podzespołu, ale i rosnące ceny komponentów sprawiają, że koszty są coraz większe. Dlaczego producent zostawia go wyłącznie w Stepwayu? Ponieważ stanowi on większość sprzedaży tego modelu, a marże są odpowiednio wysokie.

Zmiana dotyczy oczywiście wersji silnikowej TCe i ECO-G z instalacją LPG, ponieważ wersja wolnossąca była już konfigurowana z 5-biegową skrzynią. Potwierdził to Auto Świat bezpośrednio u importera.

Jeden bieg mniej to oczywiście mniejszy zakres dostępnych przełożeń, a więc w teorii nieznacznie gorsza dynamika, większe zużycie paliwa oraz więcej hałasu przy dużej prędkości, jeśli piąte przełożenie jest "krótsze" niż wcześniej szóste.

Dacia dopasowała przełożenia skrzyni do sytuacji, zwłaszcza pod kątem spalania. To praktycznie się nie zmienia, natomiast wyraźnie gorsze będą osiągi za sprawą wydłużenia poszczególnych biegów. Serwis francuskie.pl informuje, że przełożenie piątego biegu zostało wydłużone, by zużycie paliwa na autostradzie nie wzrosło.

Marcin Łobodziński, redaktor Autokult.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź