Dacia Duster po tuningu Eibach i Giacuzzo Design

Dacia Duster to samochód, który dużo osób traktuje z przymrużeniem oka. Zyskał on jednak naszą sympatię i trzeba przyznać, że dzięki swojej niewysokiej cenie i przyzwoitej konstrukcji spisuje się całkiem dobrze w roli budżetowego SUV-a. Dzisiaj prezentujemy jeden z nielicznych profesjonalnych pakietów tuningowych dla tego samochodu.

Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo
Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo
Arkadiusz Gabrysiak

06.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:51

Dacia Duster to samochód, który dużo osób traktuje z przymrużeniem oka. Zyskał on jednak naszą sympatię i trzeba przyznać, że dzięki swojej niewysokiej cenie i przyzwoitej konstrukcji spisuje się całkiem dobrze w roli budżetowego SUV-a. Dzisiaj prezentujemy jeden z nielicznych profesjonalnych pakietów tuningowych dla tego samochodu.

Pakiet jest wspólnym dziełem firm Eibach i Giacuzzo Design. Obie firmy chciały uatrakcyjnić wygląd Dustera, jednak bez zbytniej ingerencji w mechanikę i wygląd pojazdu, dzięki czemu cena modyfikacji ma pozostać na przyzwoitym i ogólnie dostępnym poziomie.

Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo
Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo

Eibach dostarczył nowe, twardsze sprężyny dla Dacii, dzięki czemu pojazd znajduje się teraz 30 mm bliżej podłoża i - według zapewnień firmy Eibach - także lepiej się prowadzi. Kolejne modyfikacje są już dziełem Giacuzzo Design.

W masywne nadkola Dustera wkomponowano 20-calowe  felgi aluminiowe. Są to czarno-srebrne obręcze Alutec Shark z szerokimi oponami o niskim profilu marki Michelin Pilot Sport PS2 245/35. Tuner chwali się, że taka kombinacja felg i opon jest jedną z największych widzianych dotychczas na Dusterze. Według mnie nie ma się czym chwalić, ponieważ z profilu wygląda to trochę nieproporcjonalnie. Sądzę, że wystarczyłyby trochę mniejsze felgi z oponami o większym profilu, które bardziej pasowałyby do charakteru kompaktowego SUV-a, jakim jest Duster. Jednak to tylko moje zdanie - gusta są różne.

Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo
Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo

Cały pakiet został dopełniony orurowaniem z przodu i po bokach, a tylny zderzak zmodyfikowano w taki sposób, aby pomieścił dwie końcówki wydechu. Przypomnijmy, że za podstawą wersję Dustera trzeba w polskim salonie zapłacić jedynie 39 900 złotych.

  • Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo
  • Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo
  • Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo
[1/3] Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo

Źródło: Carscoop

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)