Dacia Duster Delta 4x4. Prawie terenowy SUV
Jeden z najtańszych SUV-ów na naszym rynku, już w standardzie może pochwalić się całkiem niezłymi własnościami terenowymi. Tak naprawdę potrzeba zaledwie kilku ulepszeń, by uczynić z Dustera auto, które bez obaw opuści asfalt. Dobrym przykładem jest prezentowany projekt.
02.05.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:08
Duster, którego widzicie na zdjęciach jest dziełem firmy Delta 4x4. Ten niemiecki warsztat oferuje liczne dodatki, dzięki którym zmienicie swojego zwykłego SUV-a w terenówkę. Nie są to spekaktularne przeróbki, lecz wystarczające do amatorskich wycieczek po bezdrożach.
Pierwszą i najważniejszą zmianą, która od razu rzuca się w oczy jest oczywiście prześwit. Zwiększono go o 30 mm w stosunku do serii, a całe podwozie osłonięto stalową płytą, która ochroni podzespoły przez uszkodzeniami. Znajdziemy tu także niestatandardowe koła. Wytrzymałe felgi obuto w opony BF Goodrich. Powinny sprawdzić się na asfalcie jak i w lekkim terenie.
Jak przystało na terenówkę, nie brakuje również orurowania z opcjonalnym, LED-owym oświetleniem. Największą atrakcję stanowi jednak urządzenie zamontowane poniżej, czyli wyciągarka. Na wypadek gdyby kierowca przecenił możliwości pojazdu. Ostatnim elementem układanki jest płaski, dachowy bagażnik, który zawsze przyda się w podróży.
Wszystkie modyfikacje stanowią koszt około 5000 euro. Biorąc pod uwagę budżetowy charakter Dustera jest to dość wysoka kwota. Z drugiej jednak strony, nadal niewielka na tle innych, podobnych projektów. Doliczając cenę zakupu auta otrzymujemy bowiem dzielną terenówkę w cenie poniżej 100 000 złotych. Taki projekt może stanowić ciekawą alternatywę dla chociażby nowego Suzuki Jimny.