Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca

Klienci chcący zamówić Dacię Bigster stają przed dość trudnym wyborem jednej z czterech wersji napędowych. Dwie topowe wydają się być najbardziej atrakcyjne i są w podobnej cenie. Sprawdziliśmy, po jakim czasie hybryda się zwróci, skoro pali mniej.

Dacia BigsterDacia Bigster
Źródło zdjęć: © Autokult
Marcin Łobodziński

Dacia Bigster jest dostępna w czterech wersjach napędowych:

  • mild hybrid 140 4x2,
  • mild hybrid 130 4x4,
  • mild hybrid-G 140,
  • hybrid 155.

Ceny wersji czysto benzynowej i gazowej nie różnią się znacząco, a drugą kategorią Bigstera są warianty 4x4 i hybryda, które dzieli kwota 4400 zł, jeśli porównamy te same wersje wyposażenia. Kwota na tyle nieduża, że wydaje się, iż na samym paliwie zwróci się w mig, ale tu wariant 4x4 sprawia niespodziankę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Dacia Bigster

Bigster 4x4 też mało pali

Wiele już powiedziano o niskim zużyciu paliwa Dacii Bigster Hybrid 155 i rzeczywiście takie jest. Jednak odmiana 4x4 też mało pali, a dla wielu będą to nawet zaskakujące wyniki. Porównajmy.

Porównanie zużycia paliwa Dacii Bigster
Porównanie zużycia paliwa Dacii Bigster © Licencjodawca

Policzmy teraz, po jakim przebiegu zwróci się kwota 4400 zł na wariant hybrydowy, jeśli zrezygnujemy z zakupu odmiany 4x4. Przyjmujemy cenę benzyny na poziomie 5,90 zł/litr oraz uśrednione spalanie, gdzie różnica pomiędzy autami to 0,9 l/100 km. Zatem na każde przejechane 100 km użytkownik hybrydy oszczędza 5,31 zł. Co oznacza, że zwrot różnicy w cenie nastąpi po przejechaniu ok. 83 tys. km. Trzeba sporo jeździć, by hybryda naprawdę się zwróciła.

Warto zwrócić uwagę, że jedyna istotna różnica pomiędzy tymi wersjami dotyczy jazdy miejskiej. Zatem im więcej jeździcie po mieście, tym zakup hybrydy zwróci się szybciej, a im mniej, tym później.

Bigster Hybrid ma jednak inne zalety

Oczywiście nie tylko ekonomia powinna determinować wybór wersji hybrydowej. Wariant hybrydowy ma automatyczną skrzynię biegów, której nie dostaniecie do wersji 4x4 nawet za dopłatą. Dodatkowo wersja ta w specyfikacji Extreme ma chłodzony schowek w podłokietniku oraz adaptacyjny tempomat, czego nie można zamówić do wariantu 4x4.

Niewątpliwie jazda wersją hybrydową jest przyjemniejsza, a zespół napędowy oferuje lepsze osiągi. Ciekawostką może być fakt, że pełna hybryda choć nie ma napędu na cztery koła, to ma wyższy prześwit minimalny wynoszący aż 24 cm (na 19-calowych opcjonalnych felgach), kiedy odmiana 4x4 ma tylko 20,5 cm. Zatem póki przyczepność do podłoża jest dobra, odmiana hybrydowa pokona tak samo trudne odcinki terenowe jak wersja 4x4.

Wybrane dla Ciebie
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Alfy Romeo Quadrifoglio wrócą do oferty. Wiemy kiedy
Alfy Romeo Quadrifoglio wrócą do oferty. Wiemy kiedy
Norris dominuje w GP Meksyku i wychodzi na prowadzenie w klasyfikacji
Norris dominuje w GP Meksyku i wychodzi na prowadzenie w klasyfikacji
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Silnik BMW 1.5 Turbo (B38) - opinie i typowe usterki
Silnik BMW 1.5 Turbo (B38) - opinie i typowe usterki
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące