WAŻNE
TERAZ

Czarne chmury nad Wąsikiem i Kamińskim. Jest ruch prokuratury

Czym jest zaślepka w zderzaku? Lepiej, żeby się nie przydała

Zaślepki w zderzakach są powszechnym elementem w samochodach, choć większość kierowców wolałaby, aby ich użycie nie było konieczne. Jednak w sytuacjach awaryjnych mogą okazać się nieocenione.

Do czego służy zaślepka w zderzaku samochodu?Do czego służy zaślepka w zderzaku samochodu?
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Co kryje się pod zaślepką?

W większości aut zarówno z przodu, jak i z tyłu, można znaleźć małą zaślepkę, która może być okrągła lub kwadratowa, w zależności od modelu pojazdu. Pod nią znajduje się gwint, do którego można wkręcić ucho do holowania, będące częścią fabrycznego zestawu narzędzi. Dzięki temu możliwe jest bezpieczne przymocowanie linki holowniczej lub liny do wciągania pojazdu na lawetę.

Jak uzyskać dostęp do gwintu?

Aby dostać się do gwintu, wystarczy włożyć płaski śrubokręt lub grot kluczyka w wyżłobione miejsce i delikatnie podważyć zaślepkę. Zazwyczaj jest ona zabezpieczona plastikowym paskiem, aby nie zgubić jej po otwarciu. Po wkręceniu ucha do holowania, należy je mocno dokręcić.

Różnice w konstrukcji

Długość ucha do holowania może się różnić w zależności od konstrukcji samochodu, ponieważ gwint jest umieszczony w belce. Niektórzy producenci decydują się na zintegrowanie ucha z belką, co sprawia, że jest ono widoczne bez konieczności zdejmowania zaślepki.

Dlaczego warto znać tę funkcję?

Choć dla entuzjastów motoryzacji jest to oczywista informacja, dla osób używających samochodu głównie do transportu może być to nowość. Mimo że instrukcja obsługi pojazdu zawiera te informacje, lepiej jest wiedzieć wcześniej, gdzie szukać ucha do holowania, niż tracić czas na przeszukiwanie dokumentacji.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?