Czy koncepcyjny Lexus LF-LC wejdzie do produkcji? Szanse rosną

Olbrzymia ilość pracy i pieniędzy, jaka została włożona we wdrożenie do produkcji modelu LF-A chyba lekko zniechęciła japońskiego producenta do dalszych prac w tym segmencie rynku. Mimo tego Lexus zdążył zbudować prototyp sportowego auta 2+2, które spotkało się z bardzo ciepłym powitaniem.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Olbrzymia ilość pracy i pieniędzy, jaka została włożona we wdrożenie do produkcji modelu LF-A chyba lekko zniechęciła japońskiego producenta do dalszych prac w tym segmencie rynku. Mimo tego Lexus zdążył zbudować prototyp sportowego auta 2+2, które spotkało się z bardzo ciepłym powitaniem.

Od momentu zakończenia produkcji modelu SC japońska marka nie miała w swojej ofercie samochodu sportowego. Kiedy zaprezentowano LF-A oczywistym stało się, że klienci, na kontach których nie figurują kwoty przynajmniej sześciocyfrowe mogą jedynie pomarzyć o coupe luksusowego oddziału Toyoty. Nieco nadziei przyniósł pokaz auta o nazwie LF-LC. Od razu jednak szefostwo zapewniało, że samochód ma małe szanse na trafienie do seryjnej produkcji.

Obraz

Teraz jednak japoński gigant ugina się pod wpływem presji z całego świata. Na salonie w Detroit, w styczniu tego roku samochód zdobył nagrodę publiczności jednocześnie zbierając same dobre opinie. To najwyraźniej musiało wpłynąć na decyzję działu planowania produkcji, gdyż jego szef powiedział ostatnio, że szanse na wdrożenie samochodu do seryjnej produkcji można dzisiaj określać jak 50/50.

Projekt sam w sobie jest bardzo ekscytujący. Pomimo tego, że z początku był tylko konceptem, a jego jedynym zadaniem było pokazanie światu kierunku, w jakim zmierza stylistyka Lexusów, to wydaje mi się, że wiele osób byłoby naprawdę zadowolonych, jeżeli trafi do produkcji.

  • Obraz
  • Obraz
[1/2] Źródło zdjęć: |

Źródło: Autocar

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił