Czarny jak diabeł – Wheelsandmore DBS Stage I (2012)

Niemieckie Wheelsandmore ostatnio podjęło się modyfikacji brytyjskiego Gran Turismo produkcji Astona Martina. Chodzi o model DBS, który po ingerencji tunera ma silnik mocniejszy o 40 KM.

Czarny jak diabeł – Wheelsandmore DBS Stage I (2012)
Olgierd Lachowski
SKOMENTUJ

Pod nóż trafił egzemplarz w czarnym kolorze, który jest chyba najlepszą barwą dla tego samochodu. W tych samych tonach utrzymane są felgi 6Sporz[sup]2[/sup]. Na życzenie klienta obręcze mogą mieć dowolny kolor lub, jak w tym przypadku, mogą być ozdobione tylko wąskim paseczkiem innej barwy. Felgi mają średnicę 21”, a na nie zakładane są opony Continental Sport Contact 5P o rozmiarze 265/30 z przodu i 325/25 z tyłu.

Obraz

Samo nadwozie Astona DBS pozostało całkowicie oryginalne, ale dzięki obniżeniu o 25 mm zawieszenia i wspomnianym większym kołom brytyjski samochód po tuningu wygląda jeszcze lepiej niż fabryczna wersja.

Modyfikacje nie ominęły osprzętu silnika. Tuner wymienił moduł sterujący jednostką napędową i wstawił bardziej sportowy układ wydechowy. W skład „wydechu” wchodzą nowe reaktory katalityczne oraz zawory sterujące. Cała ta zmiana dała 40-konny wzrost mocy i 90-niutonometrowy przyrost maksymalnego momentu obrotowego.

Obraz

Przed kabiną pasażerską DBS-a Aston Martin montuje 12-cylindrowy widlasty wolnossący silnik o objętości skokowej 5,9 l. Serce wozu normalnie rozwija moc 517 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 570 Nm przy 5750 obr./min. Jeśli dodać do tego dodatkowe konie i niutonometry, które znalazło Wheelsandmore, to łatwo obliczyć, że jednostka napędowa ma teraz 557 KM i 660 Nm.

Nieznane są osiągi przerobionego samochodu, ale są na pewno odrobinę lepsze niż seryjnego. Przypomnę, że produkcyjny Aston osiąga prędkość 302 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,30 s.

Obraz

Całkowity koszt tuningu pojazdu nie został podany, ale wiadomo, że modyfikacje dotyczące silnika przez Wheelsandmore są wyceniane na 6303 euro, a przeróbki zawieszenia na 933 euro (bez ceny montażu).

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V12
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5935 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 557 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,86 KM/l (seryjny – 87,11 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 660 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,5” x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 11,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 265/30 R 21 Continental Sport Contact 5P
  • Opony tylne: 325/25 R 21 Continental Sport Contact 5P

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,04 kg/KM (seryjny – 3,28 kg/KM)
  • Długość: 4721 mm
  • Szerokość: 1905 mm
  • Wysokość: 1255 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2740 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Źródło: Wheelsandmore

Wybrane dla Ciebie

Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Nowa ekspresówka nad morze. Teraz to można jechać
Nowa ekspresówka nad morze. Teraz to można jechać
Nietypowy radiowóz. Nazwali go "Sierżantem Jimem"
Nietypowy radiowóz. Nazwali go "Sierżantem Jimem"
Motoryzacyjny gigant ogłosił upadłość. Ale to nie koniec kultowej firmy
Motoryzacyjny gigant ogłosił upadłość. Ale to nie koniec kultowej firmy
BMW zalegają od dwóch lat. Rabaty są sześciocyfrowe
BMW zalegają od dwóch lat. Rabaty są sześciocyfrowe
Ponad 8 mln złotych. Kradli jeden model, nie chodziło tylko o części
Ponad 8 mln złotych. Kradli jeden model, nie chodziło tylko o części
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
"Powinni tego zabronić!" Kubica wypalił o wygranym wyścigu
"Powinni tego zabronić!" Kubica wypalił o wygranym wyścigu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło
Uważaj za granicą. Opłaty są obowiązkowe, a błąd kosztowny
Uważaj za granicą. Opłaty są obowiązkowe, a błąd kosztowny
Przez Warszawę przeszły dwa żywioły. Na Air|Water pojęcie "za dużo Porsche" jest obce
Przez Warszawę przeszły dwa żywioły. Na Air|Water pojęcie "za dużo Porsche" jest obce