Coraz popularniejsze w Polsce. Renault rośnie na naszym rynku
Renault zwiększa udział w rynku i po ośmiu miesiącach roku zajmuje piąte miejsce wśród marek motoryzacyjnych w Polsce. Rośnie sprzedaż samochodów osobowych (o 26 proc.), a na rynku samochodów dostawczych Renault nieprzerwanie zajmuje pierwsze miejsce, z imponującym wynikiem 8666 zarejestrowanych aut.
04.10.2023 | aktual.: 04.10.2023 15:25
Renault może poszczycić się znakomitymi ogólnymi wynikami, plasując się na piątej pozycji w sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych w Polsce, z liczbą 19 797 zarejestrowanych aut od stycznia do sierpnia 2023 roku, co daje Renault 5,6 proc. udziału w rynku.
Renault Megane E-Tech plasuje się w czołowej trójce w segmencie hatchback samochodów elektrycznych w Polsce z wynikiem 251 zarejestrowanych aut w okresie od stycznia do sierpnia. Rośnie sprzedaż tego modelu do firm i instytucji, w tym roku podpisano już m.in. kontrakt na dostawę 46 aut Gminie Miejskiej Kraków, a 24 samochody zamówiła firma GLS.
Największą popularnością w ofercie samochodów osobowych marki Renault cieszy się Captur, znajdując szczególne uznanie wśród klientów indywidualnych, którzy stanowią ponad połowę nabywców tego modelu. Klienci decydują się najczęściej na wersję Techno TCe 100 LPG. Renault Captur osiągnęło w segmencie małych SUV-ów wynik 2516 zarejestrowanych sztuk od początku roku do końca sierpnia. W okresie lipiec-sierpień o 8 proc. wzrosła też sprzedaż hybrydowej wersji Captura.
W sierpniu 9-procentowy wzrost zarejestrowanych samochodów, w stosunku do lipca, odnotowało Renault Austral. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku Austral osiągnął sprzedaż na poziomie 875 aut. Renault Clio znalazło się w top 4 w segmencie B, z liczbą 2361 zarejestrowanych samochodów. Jest to wynik jeszcze sprzed pojawienia się w sprzedaży nowego Clio.
Renault Trafic Passenger potwierdza swoje pierwsze miejsce w segmencie minibusów, z liczbą 2015 nowo zarejestrowanych aut w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku. Model święci triumfy nie po raz pierwszy, gdyż osiągnął najwyższy wynik sprzedaży za cały ubiegły rok, z udziałem 32 proc. w 2022 roku.
Renault nieustanie pracuje nad umożliwieniem klientom jak najlepszych warunków przetestowania samochodu i poznania nowoczesnych technologii we własnym zakresie. Firma umożliwia wszystkim zainteresowanym poznanie hybryd i zabranie samochodu hybrydowego na 24-godzinne indywidualne testy. Wprowadzone narzędzie do rezerwacji 24-godzinnych jazd próbnych online cieszy się dużym zainteresowaniem. Aktualna odsłona akcji: Twoje 24 godziny z hybrydą Renault to wyjątkowa możliwość przetestowania Arkany E-Tech full hybrid − samodzielnie, przez całą dobę, na własnych trasach i wśród swoich bliskich.
W ankietach przeprowadzonych po testach podkreślano główną zaletę akcji – możliwość samodzielnego zapoznania się z autem, zgodnie z własnymi upodobaniami, we własnym tempie, bez stresu. Ankietowanym podobało się także to, że dzięki akcji można zapoznać się z nową technologią. Prawie połowa z uczestników nigdy wcześniej nie jeździła samochodem z silnikiem hybrydowym, napęd ten okazał się dla nich interesującym rozwiązaniem przede wszystkim ze względu na niższe koszty spalania.
Renault nie opuszcza pierwszego miejsca na podium segmentu LCV (samochody dostawcze), z największą liczbą zarejestrowanych modeli – dominuje Renault Master, a drugie miejsce w segmencie osobowych vanów należy do Renault Trafica.
Master potwierdza zaufanie wśród nabywców lekkich samochodów dostawczych, znajdując w okresie od stycznia do sierpnia 6771 kupujących i znacznie wyprzedzając konkurencję. Popularność Mastera można od dawna liczyć nie w miesiącach, a w latach, bowiem model ten na szczyt rankingu samochodów dostawczych do 3,5 t wspiął się w 2018 roku i zadomowił tu na dobre.
Renault Trafic ponownie uplasowało się na drugim miejscu w segmencie średnich furgonów, z liczbą 846 zarejestrowanych aut w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku. Z tą wysoką lokatą Trafic zakończył także rok 2022, jednak w przypadku tego modelu można zaobserwować tendencję wzrostową, co tylko potwierdza jego ugruntowaną pozycję.
W segmencie małych furgonetek wzrost sprzedaży w sierpniu zanotowało Renault Express Van, aż o 45 proc. w stosunku do lipca tego roku, zajmując znakomite drugie miejsce w swoim segmencie. W okresie od stycznia do sierpnia bieżącego roku Express Van znalazł już 883 nabywców. Dzięki nowej atrakcyjnej ofercie cenowej wprowadzonej na ten model (od 69 900 zł netto), Renault liczy na jeszcze lepszą pozycję na rynku na koniec roku.
Renault potwierdziło również mocną, niezagrożoną przez ostatnich 14 lat pozycję na rynku samochodów modyfikowanych, sprzedając 5804 auta w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2023 roku, w tym najwięcej Mastera (3855) oraz Trafica (1851). Udział marki w podsegmencie podwozi do zabudowy w okresie od stycznia do sierpnia wyniósł 43 proc.
Wśród rodzajów zabudów największym zainteresowaniem klientów cieszyła się tradycyjnie tzw. międzynarodówka, czyli zabudowa z plandeką (36 proc.). Inne typy zabudowy chętnie wybierane przez nabywców to: dostosowanie auta do przewozu osób z niepełnosprawnością (29 proc.), zabudowa typu kontener (14 proc.) oraz zabudowa ze skrzynią otwartą, wariant brygadowy i warsztat.