Classic Recreations Ford Shelby Mustang EcoBoost

Klasyczny Ford Mustang i to tytułowany nazwiskiem Carrolla Shalby'ego to gratka dla miłośników mocnych, oldschoolowych amerykańskich samochodów. Jest stawiany za jeden z wzorów bezkompromisowych maszyn z wielkimi silnikami, które stanowią przeciwieństwo współczesnych, grzecznych aut z motorami po downsizingu. Mogłoby się wydawać, że taki wizerunek nie łączy się z nazwą EcoBoost.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Firma Classic Recreations ma licencję i pełną autoryzację na kontynuację budowy klasycznych Mustangów Shelby. Producent postanowił skorzystać z tego przywileju w nietypowy sposób.

W ofercie Classic Recreations znajdują się między innymi GT350CR z 1966 i GT500CR z 1968. Teraz gama oferowanych w tych wozach jednostek została rozszerzona o silnik EcoBoost Forda. Należy tu zaznaczyć, że samochody te są współczesnymi, wiernymi replikami, przy budowie których wykorzystywane są oryginalne plany sprzed pół wieku, a nie restaurowanymi klasycznymi nadwoziami. To powinno uspokoić purystów i miłośników zabytkowych Mustangów.

Obraz

Skoro wszyscy są już spokojni o bezpieczeństwo klasycznej motoryzacji, pora podgrzać atmosferę. EcoBoost wcale nie oznacza tylko małych, oszczędnych silników. Naturalnie, przewrotnym zabiegiem byłoby wpakować w tę wielką komorę silnika trzycylindrowego litrowca. Tego typu wieści zostawimy jednak raczej na prima aprillis. Classic Recreations oferuje pod maską swoich replik 2.0 EcoBoost, który rozwija, uwaga, 300 KM i 488 Nm. Firma wycisnęła z rzędowej czwórki tak dużą moc dzięki zastosowaniu wydajnej sprężarki Borg-Warner oraz poprawkom wprowadzonym w rozrządzie. Osiągi tej maszyny nie są znane, ale nieduża masa w połączeniu z dużą mocą są gwarantem ogromnej frajdy z jazdy.

Classic Recreations ma także inną nowość w swojej ofercie. Mustangi mogą być wyposażone również w 3,5-litrowe, podwójnie doładowane V6. Motor ten generuje standardowo 365 KM i 569 Nm. Opcjonalnie dostępna jest 600-konna wersja z większymi turbosrpężarkami. Niestety w tym przypadku również nie znamy osiągów.

Mustangi Classic Recreations nie są może aż tak wysublimowanymi maszynami jak 911 od Singera, ale zasady, którymi rządzi się ich świat są podobne. Dzięki nim entuzjaści klasycznej motoryzacji mogą cieszyć się oldschoolowymi, tak uwielbianymi kształtami, pod którymi kryją się nowoczesne rozwiązania techniczne.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów