Citroën Metropolis Concept - tak to rozumiem!

Przyznam się szczerze. Lubię szybką jazdę. Lubię strzelić "bok" (niestety chwilowo mam auto z "przodem"), lubię wysokie obroty! Przyznam się jeszcze do czegoś - moim pierwszym samochodem był francuz. Citroen CX. I się tego nie wstydzę. Powiem więcej, jeżeli Francuzi wdrożą do produkcji koncept Metropolis, to zrobię wszystko aby go mieć. Sprzedam nerkę, napadnę na bank. Wszystko.

Obraz
Michal Grygier

Przyznam się szczerze. Lubię szybką jazdę. Lubię strzelić "bok" (niestety chwilowo mam auto z "przodem"), lubię wysokie obroty! Przyznam się jeszcze do czegoś - moim pierwszym samochodem był francuz. Citroen CX. I się tego nie wstydzę. Powiem więcej, jeżeli Francuzi wdrożą do produkcji koncept Metropolis, to zrobię wszystko aby go mieć. Sprzedam nerkę, napadnę na bank. Wszystko.

Jak już wcześniej wspomniałem jestem nieco rozdarty. Z jednej strony cenię samochody doskonale się prowadzące - BMW, Mazdy, ciekawsze odmiany Fordów itp. Z drugiej jednak, kocham designerskie, pełne stylu auta takie jak: Citroen DS, SM, a nawet nie tak stare XM-y. Wiecie o co chodzi. To są samochody, którymi nie da się pojechać szybko. W ogóle ich właściwości jezdne ciężko określić jako "jazdę". One zwyczajnie płyną, przemieszczają się niczym poduszkowce. Z podobną skłonnością do brania zakrętów. Ale, tak już jest. Styl nie zawsze równa się przyjemności prowadzenia.

Są wyjątki - obecna C5-ka, którą miałem przyjemność testować prowadzi się naprawdę świetnie. Jest oryginalna, a przy tym obszerna niczym Passat. Co ja gadam, jest większa od Passata! I lepiej wykonana.

Dlatego, gdy zobaczyłem koncept Citroena o nazwie Metropolis, oszalałem. Dosłownie. Pamiętacie Survolta? DS High Rider? Teraz Francuzi zrobili prawdziwy zamęt. Przede wszystkim w głowach niemieckiej konkurencji jak BMW, Mercedes, czy Audi. Jaguar też nie może czuć się bezpieczny. Metropolis zadebiutował w Szanghaju. Jest przepiękny i bardzo francuski. W tym dobrym tego słowa znaczeniu. Reprezentuje ligę S-klasy, czy nawet Maybacha! Niektóre kształty przypominają koncept GTbyCitroen, są jednak bardziej eleganckie. Za napęd posłużyła 460 konna hybryda.

Jeżeli nasze zdanie coś znaczy to - Citroenie, chcemy go w produkcji!

Ps. Choć nie dziwię się, że Citroen może mieć pewne obawy. C6-ka, choć bardzo interesująca, nie przyniosła oczekiwanych zysków.[block position="inside"]9050[/block]

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut