Citroen DS3 cabrio wzorowany na Fiacie 500C
Kiedy ktoś chce w dzisiejszych czasach kupić kabriolet, nie musi wybierać już tylko pomiędzy klasycznym, miękkim, brezentowym poszyciem lub nowoczesnym, ale droższym hard-topem. Fiat w modelu 500C przywrócił model zwijanego dachu znany głównie z Citroena C3 Pluriel. Czas na kolejny krok ze strony francuskiego producenta.
15.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:46
Kiedy ktoś chce w dzisiejszych czasach kupić kabriolet, nie musi wybierać już tylko pomiędzy klasycznym, miękkim, brezentowym poszyciem lub nowoczesnym, ale droższym hard-topem. Fiat w modelu 500C przywrócił model zwijanego dachu znany głównie z Citroena C3 Pluriel. Czas na kolejny krok ze strony francuskiego producenta.
Każdy z tych typów dachów ma swoje wady i zalety. Miękkie brezentowe poszycia są lekkie, nieskomplikowane w budowie, nie zajmują wiele miejsca po złożeniu oraz są znacznie tańsze.
Hard-topy z kolei kiedy są rozłożone utrzymują sztywność nadwozia oraz zapewniają lepszą izolację termiczną oraz akustyczną. Niestety konstrukcja sztywnego dachu jest cięższa, bardziej wymagająca w projektowaniu i produkcji, a przez to sporo droższa.
Zupełną odrębnością są zsuwane dachy. Ten rodzaj poszycia nie jest żadną nowością, a w ciągu ostatnich lat powrócili do niego niektórzy producenci. Citroen zaprezentował model C3 Pluriel ze zsuwanym materiałem oraz odłączanymi słupkami, natomiast Fiat w bardzo udanym modelu 500C pozwala kierowcy jedynie na zsunięcie dachu, bez możliwości zdjęcia słupków.
To rozwiązanie jest tańsze, wygodniejsze, bezpieczniejsze i prostsze od hard-topów czy soft-topów, jednak nie gwarantuje pełni radości z jazdy kabrioletem.
Mimo tego, wiosną 2013 roku na rynku ma pojawić się wersja Cabrio Citroena DS3. Francuski producent zapowiedział, że DS3 Airflow, bo tak nazwany zostanie ten model, będzie wyposażony właśnie w miękki zsuwany dach. Kto jako trzeci dołączy do Citroena i Fiata?
Źródło: Autoblog