Chip do Polo GTI – Superchips Polo GTI (2012)
Znana z chiptuningu brytyjska firma Superchips ciągle rozszerza swoją ofertę. Jakiś czas temu pojawiła się możliwość podkręcenia Volkswagena Polo w wersji GTI.
16.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:00
Znana z chiptuningu brytyjska firma Superchips ciągle rozszerza swoją ofertę. Jakiś czas temu pojawiła się możliwość podkręcenia Volkswagena Polo w wersji GTI.
Polo GTI to mały hatchback z dość mocnym silnikiem. Pod maską jest zainstalowana 1,4-litrowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Swoje doskonałe osiągi motor zawdzięcza turbosprężarce i kompresorowi, które go wspomagają.
Użycie dość zaawansowanych rozwiązań (nie co dzień spotyka się przecież silniki z turbo i kompresorem jednocześnie) pozwoliło inżynierom Volkswagena na wyciśnięcie z jednostki 180 KM mocy maksymalnej przy 6200 obr./min i 250 Nm momentu obrotowego w przedziale 2000-4500 obr./min.
Jak się jednak okazuje, to nie wszystko, na co stać ten niewielki motor. Fachowcy z Wielkiej Brytanii dokładnie przebadali oprogramowanie sterujące sercem Polo i udało się im zmienić je tak, że teraz 1,4-litrowiec spod maski niewielkiego Volkswagena rozwija moc 207 KM i moment obrotowy 285 Nm. Nieco inna jest krzywa momentu. Teraz jej szczyt znajduje się w jednym punkcie – przy 4350 obr./min.
Tuner nie podał osiągów przerobionego auta, jednak można przypuszczać, że prędkość maksymalna samochodu minimalnie przekracza 230 km/h, a przyspieszanie od 0 do 100 km/h trwa krócej niż 6,90 s.
Niestety, modyfikacje przeprowadzane przez Superchips nie należą do tanich. Za moduł z nowym programem sterującym silnikiem trzeba zapłacić aż 455 funtów brytyjskich.
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1390 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka i kompresor
- Moc maksymalna: 207 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 148,92 KM/l (seryjny – 129,50 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 285 Nm przy 4350 obr./mi
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 7,0 x 17”
- Koła tylne: 7,0 x 17”
- Opony przednie: 215/40 R 17
- Opony tylne: 215/40 R 17
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1269 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,13 kg/KM (seryjny – 7,05 kg/KM)
- Długość: 3976 mm
- Szerokość: 1682 mm
- Wysokość: 1452 mm
- Rozstaw osi: 2468 mm
Źródło: Superchips