Chińczycy polubili Bentleya

Od kilku lat najlepszym rynkiem zbytu dla samochodów marki Bentley były Stany Zjednoczone. Jednak pierwszy kwartał roku 2012 pokazał, że rynek chiński polubił ekskluzywne i drogie pojazdy z logo Bentleya na przedzie.

Chińczycy polubili Bentleya
Arkadiusz Gabrysiak

14.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:00

Od kilku lat najlepszym rynkiem zbytu dla samochodów marki Bentley były Stany Zjednoczone. Jednak pierwszy kwartał roku 2012 pokazał, że rynek chiński polubił ekskluzywne i drogie pojazdy z logo Bentleya na przedzie.

Nie jest to zbyt wielką niespodzianką, gdyż od jakiegoś czasu motoryzacyjny rynek w Chinach bardzo prężnie się rozwija. Stanom Zjednoczonym nie pomógł nawet 40% wzrost sprzedaży samochodów marki Bentley w pierwszym kwartale 2012 roku. W USA w okresie od stycznia do końca marca 2012 roku sprzedało się 450 Bentleyów, co jest z całą pewnością dobrym wynikiem, jednak korona za pierwszy kwartał przypadła Chinom, gdzie zamożni obywatele tego kraju nabyli aż 578 samochodów z logo Bentleya na przedzie.

Szefostwo Bentleya twierdzi, że oba rynki (amerykański i chiński) są bardzo silne, jednak według prognoz rynek USA znów wyjdzie na prowadzenie w dłuższym okresie. Pomogą w tym nowe salony, które Bentley ma zamiar otworzyć w USA do końca roku 2012.

Oczywiście szefowie Bentleya wcale nie martwią się takim obrotem sprawy, gdyż każdy wzrost sprzedaży jest dla nich dobrą informacją - niezależnie od regionu.

Źródło: Motor Authority

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)