Chińczycy chcą otworzyć w Europie punkty recyklingu baterii do aut elektrycznych

Chińskie przedsiębiorstwo CATL chce otworzyć w Europie punkty recyklingu baterii litowo-jonowych. Gigant szuka partnerów do przedsięwzięcia.

Według zapowiedzi CATL w Europie powstanie wiele punktów recyklingu baterii elektrycznychWedług zapowiedzi CATL w Europie powstanie wiele punktów recyklingu baterii elektrycznych
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Największy na świecie producent baterii litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych CATL prowadzi rozmowy w sprawie utworzenia wielu punktów recyklingu akumulatorów w Europie, a także poszukuje partnerów do postawienia podobnych obiektów w Ameryce Północnej.

"Wierzymy, że recykling jest koniecznością, w przeciwnym razie, gdy pojazd zostanie wycofany z eksploatacji, co zrobisz? Bateria zanieczyszcza glebę, jest niebezpieczna i może być wybuchowa" - powiedział Ni Jun, dyrektor ds. produkcji CATL, podczas niedawnego Światowego Forum Ekonomicznego.

Jun dodał, że CATL jest już największą na świecie firmą zajmującą się recyklingiem akumulatorów do pojazdów elektrycznych, która jest w stanie odzyskać ponad 99 proc. niklu, kobaltu i manganu z ogniwa oraz ponad 90 proc. litu. Nie podano niestety żadnych szczegółów na temat tego, gdzie zostaną zbudowane nowe obiekty, jednak CATL ma obecnie tylko jedną fabrykę akumulatorów w Europie, która znajduje się w Niemczech, więc sensowne byłoby umieszczenie zakładu recyklingu w pobliżu. CATL buduje również drugą fabrykę na Węgrzech jednak ta ma zostać ukończona dopiero za cztery lata.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟