Chevrolet Tahoe/Suburban i GMC Yukon/Yukon XL - duże SUV‑y GM
Największy amerykański koncern motoryzacyjny, czyli General Motors, ujawnił informacje dotyczące nowych modeli w ofercie. Chevrolet Tahoe, Chevrolet Suburban oraz GMC Yukon i Yukon XL na rok modelowy 2015 już wkrótce pojawią się na rynku.
22.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:27
Największy amerykański koncern motoryzacyjny, czyli General Motors, ujawnił informacje dotyczące nowych modeli w ofercie. Chevrolet Tahoe, Chevrolet Suburban oraz GMC Yukon i Yukon XL na rok modelowy 2015 już wkrótce pojawią się na rynku.
General Motors wreszcie postanowił zrobić bardziej wyraźny krok stylistyczny naprzód i zaproponować coś nowego. Na pierwszy rzut oka, patrząc chociażby na ogromny grill GMC Yukon, zauważyć można inspirację pick-upami, które w Stanach Zjednoczonych są najczęściej kupowanymi samochodami.
Teraz cała rodzinka jest bardziej odważna i wyraźna, widać to chociażby po bocznych liniach nadwozia, mocniej zaakcentowanych. Pomimo zastosowania przednich reflektorów z charakterystyczną łezką, z boków auta wydają się prostsze, bardziej zdecydowane od poprzedników.
Przód Chevroleta Suburbana odrobinę różni się od GMC. Tutaj zamontowano reflektory z podwójnymi łezkami i ogromną kratownicę ze srebrnymi listwami, wydaje się, że żywcem wyjętą z Chevroleta Silverado. We wnętrzu także sporo zmian, widać jakby projektanci GM uczyli się na bazie doświadczeń Opla.
Deska rozdzielcza wygląda bardzo atrakcyjnie, to widać zwłaszcza w topowej wersji GMC Yukon, która nosi nazwę Denali. W przypadku Chevroletów polityka modelowa wygląda następująco. Krótka wersja nadwoziowa to Chevrolet Tahoe, a dłuższa to Suburban. W GMC rozwiązali to poprzez nazwanie aut Yukon oraz Yukon XL. Wracając do topowej wersji Tahoe XL - we wnętrzu przewidziano siedem miejsc, z czego środkowy oraz tylne rzędy można złożyć uzyskując całkowicie płaską podłogę.
Pod maską GMC Yukon znajdzie się jednostka V8 o pojemności 6,2 l, którą chyba tylko dla zasady nazwano EcoTec3. Jednostka generuje ponad 420 KM i 610 Nm momentu obrotowego, które przekazywane jest na obie osie za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej przekładni.
Co ciekawe, to samo oznaczenie nosi także słabsza jednostka V8 o pojemności 5,3 l montowana w Tahoe i Suburbanie. Tutaj produkuje ona 360 KM i 519 Nm momentu obrotowego. Napęd także może być przekazywany na obie osie. Auta oficjalnie trafią do salonów Chevroleta oraz GMC na początku przyszłego roku, z tego też względu są to pojazdy przewidziane na rok modelowy 2015. Ciekawe czy kiedyś te gigantyczne amerykańskie SUV-y będzie można kupić i serwisować w polskich salonach należących do General Motors.
Źródło: WCF