WAŻNE
TERAZ

Rozpoczęło się spotkanie szefów MSZ Polski i Chin

Genewa 2009: Chevrolet postanowił odnowić Sparka

General Motors ogłosiło, że podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zostanie zaprezentowana nowa wersja Chevroleta Sparka.

Obraz
Mateusz Gajewski

Z modelem tym wiąże się dość ciekawa historia - firma już przed targami w USA zapowiadała jego premierę, pokazując samochód dzień przed w amerykańskiej telewizji, jednak gdy drzwi salonu w Detroit się otworzyły to okazało się, że Sparka nie ma. Czy i tym razem będzie podobnie?

General Motors ogłosiło, że podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zostanie zaprezentowana nowa wersja Chevroleta Sparka.

Z modelem tym wiąże się dość ciekawa historia - firma już przed targami w USA zapowiadała jego premierę, pokazując samochód dzień przed w amerykańskiej telewizji, jednak gdy drzwi salonu w Detroit się otworzyły to okazało się, że Sparka nie ma. Czy i tym razem będzie podobnie?

Może i tak, bowiem General Motors postanowiło opublikować zdjęcia i informacje techniczne pojazdu na dzień przed jego premierą. Zmiany zaszły przede wszystkim we wnętrzu pojazdu. Niestety, nie można o nich powiedzieć, że są zmianami pozytywnymi: deska rozdzielcza wygląda dość "koślawie", otwory wentylacyjne przypominają dziury w biurkach przeznaczone na kable, a sam wskaźnik centralny został dziwnie przesunięty w lewo. Jedyne co w tym wszystkim przypadło mi do gustu to podświetlenie deski.

Obraz

Pod maską bez szału. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy dwoma silnikami benzynowymi (1-litr pojemności i 66KM oraz 1,2-litra i 78KM). Będą one serwowane do spółki z 5-biegową manualną skrzynią, co pozwoli na sprint do 100km/h w czasie 12,4 sekundy (GM określiło ten czas jako "raźny").

Dobrą rzeczą jest to, że silniki te produkują mało dwutlenku węgla - jedynie 120g na kilometr. W krajach takich jak Anglia zapewnia to niższy podatek, a także mniejsze opłaty przy wjeździe do centrum większych miast.

W standardzie Chevrolet serwuje teraz dwie przednie poduszki oraz dwie "kurtynki" oraz trzy trójczęściowe pasy bezpieczeństwa z tyłu. Siedzenia przednie są podgrzewane, a kierowca otrzymuje dodatkowo możliwość sterowania wysokością swego fotela.[block position="inside"]10269[/block]

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa