Chcesz kupić SUV-a, ale boisz się dużego spalania? Lexus ma rozwiązanie

Samochody Lexusa, zwłaszcza SUV-y, są oferowane zarówno z tradycyjnym silnikiem benzynowym jak i w odmianie hybrydowej. I choć takie auta co do zasady powinny spalać dużo paliwa, to nie zawsze tak jest. Kiedy wybierzesz napęd hybrydowy, nie musisz się o to troszczyć.

Lexus NXLexus NX
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Autokult Biznes

Przyjrzyjmy się Lexusowi NX, który jest średniej wielkości autem mierzącym 464 cm długości, 165 cm wysokości i ponad 2 metry szerokości, jeśli uwzględnić lusterka. Duże, przestronne, funkcjonalne i jak przystało na SUV-a bardzo wszechstronne. Jego 185-milimetrowy prześwit nie jest może argumentem za jazdą po bezdrożach, ale z napędem na cztery koła daje znacznie większe możliwości niż klasyczne auto osobowe.

Napęd Lexusa NX 300 to 2-litrowa jednostka benzynowa turbo o mocy 238 KM. Zapewnia rewelacyjne osiągi - 7,1 s do 100 km/h – ale w zamian potrzebuje sporo paliwa – od 9,1 do 10,5 l/100 km.

Lexus NX
Lexus NX © fot. mat. prasowe

Dla odmiany wersja hybrydowa jest napędzana silnikiem wolnossącym o pojemności 2,5 litra, który w parze z silnikiem elektrycznym rozwija moc 197 KM. Wersja E-Four, czyli czteronapędowa, ma jeszcze dodatkowy silnik napędzający elektrycznie tylną oś, ale nie wpływa on na moc maksymalną i spalanie, dlatego nie różni się ona względem odmiany przednionapędowej.

Średnie zużycie paliwa wersji hybrydowej to wg normy WLTP od 6,9 do 8,0 l benzyny na 100 km. Są to wyniki porównywalne z autami klasy średniej z silnikiem benzynowym. Co więcej, napęd hybrydowy uwydatnia swoje zalety w ruchu miejskim i tu należy się spodziewać wyników poniżej podanej dolnej wartości.

Lexus NX
Lexus NX © fot. mat. prasowe

Najnowszy system Lexus Hybrid Drive doskonale radzi sobie również na trasach szybkiego ruchu, a tu asem w rękawie jest stosunkowo duży i tym samym niewysilony silnik benzynowy.

Nieoceniony komfort jazdy wynikający z dużego silnika współpracującego z bezstopniową przekładnią e-CVT oraz cisza w ruchu przy niskiej prędkości dzięki jeździe bezemisyjnej na znacznie dłuższych niż jeszcze kilka lat temu odcinkach, to kolejne zalety posiadania hybrydowego SUV-a. Wisienką na torcie jest niezawodność i niskie koszty serwisu wynikające z konstrukcji takiego napędu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa