Cadillac CT6 – amerykańska definicja limuzyny
Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku zadebiutował tej nocy luksusowy Cadillac CT6. Czy to konkurent europejskich limuzyn?
01.04.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:30
Zdaniem Amerykanów BMW i Mercedes mają się czego bać, ponieważ to auto zostało stworzone jako konkurent właśnie dla europejskich, topowych modeli. Nadwozie mierzy 5184 mm długości, 1879 szerokości i 1472 mm wysokości. Rozstaw osi to 3106 mm. Aluminiowa struktura i wykorzystanie lekkich stali poskutkowało osiągnięciem wyjątkowo niskiej masy auta, które w wersji podstawowej waży jedyne 1678 kg.
2016 Cadillac CT6 driving footage
Cadillac CT6 będzie napędzany na początku trzema silnikami, z czego podstawowym jest 2-litrowa benzyna z turbodoładowaniem o mocy 265 KM. Większy silnik V6 o pojemności 3,6 l generuje moc 335 KM. Topową jednostką jest motor V6 z turbodoładowaniem o mocy 400 KM, wytwarzający moment obrotowy 543 Nm. Wszystkie silniki będą łączone z 8-biegowymi automatami, a także z dołączanym napędem przedniej osi.
By wykorzystanie osiągów topowej jednostki napędowej było możliwe i bezpieczne, oraz by duża limuzyna prowadziła się zwinnie po zakrętach, Cadillac oferuje aktywną, tylną oś skrętną i amortyzatory typu Magnetic Ride Control. Dzięki skrętnej osi tylnej średnica zawracania wynosi tylko 11,4 m.
Nowa, flagowa limuzyna Cadillaca wejdzie do produkcji w Detroit pod koniec tego roku. Będzie sprzedawana również w Chinach, Europie, Japonii, Izraelu i na Bliskim Wschodzie. Premiera europejska może się znacznie opóźnić w stosunku do światowej, gdyż Cadillac dał sobie czas do 2020 roku by wejść na rynek Starego Kontynentu.