Być szybkim jak… Volkswagen – Mathilda Scirocco R (2010)

Pisałem już o 362-konnym Scirocco R, które wypuściła firma B & B. Scirocco R skonstruowane przez Mathilda Racing nie jest ani tak mocne, ani tak szybkie na prostej jak B & B, ale na torze nie dałoby szans mocniejszemu rywalowi.

Obraz
Olgierd Lachowski

Mathilda to firma mająca dział tuningu i zespół wyścigowy. Scirocco R przygotowane przez nią znajduje się gdzieś pomiędzy autami wyścigowymi, a zwykłymi samochodami po tuningu.

Mathilda Scirocco R fot.2
Mathilda Scirocco R fot.2

Przerobiony Volkswagen napędzany jest silnikiem o czterech cylindrach zamykających objętość 2,0 l. jednostka EA113 współpracuje z turbosprężarką. Jest to turbosprężarka BorgWarner K04. Dzięki nowemu oprogramowaniu sterującemu silnikiem i sportowemu układowi wydechowemu moc maksymalna wzrosła z 265 KM do 333 KM przy 6280 obr./min. Moment obrotowy wzrósł z 350 Nm do 458 Nm przy 3380 obr./min. Opisywany samochód jest wyposażony w dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię biegów DSG.

Za doskonałe prowadzenie na torze i na drodze odpowiada regulowane zawieszenie KW Clubsport (Edition Reader) przygotowane przez KW we współpracy z wyścigowym teamem Reader Motorsport. Równie wysokiej jakości powinny być hamulce MOV’IT opracowane razem z Readerem. Tuner wymienił tylko przednie tarcze hamulcowe (mają ten sam rozmiar, co fabryczne).

Z zimnymi hamulcami jest jednak problem o czym świadczy marna droga hamowania ze 100 km/h wynosząca aż 41,0 m. Lepiej jest, gdy tarcze są rozgrzane, bo wtedy droga hamowania ze 100 km/h wynosi 37,1 m. Przy hamowaniu z 200 km/h (gorące tarcze) hamulce nagle zachowują się bardzo dobrze i auto zatrzymuje się po 134,8 m.

Mathilda Scirocco R fot.3
Mathilda Scirocco R fot.3

Na 18-calowe felgi ATS tuner założył opony Dunlop Direzza 03G o rozmiarze 265/35 R 18.

Ulepszony samochód do 100 km/h przyspiesza tylko o 0,30 s szybciej niż seryjne Scirocco R (teraz w 5,50 s), ale do 200 km/h już o 2,7 s szybciej od fabrycznego wozu. Prędkość maksymalna Mathildy wynosi 271 km/h.

Mathildę Scirocco R porównano ze Sport Wheels Golfem R i JE Desgin Leonem Cuprą R. Wszystkie trzy samochody dysponują takim samym silnikiem, a różnica mocy wynosi zaledwie 3 KM na korzyść Scirocco. Jeśli chodzi o masę to najcięższy z tej trójki Golf waży 1500 kg, a najlżejsze Scirocco R – 1406 kg. Pomiędzy nimi znajduje się 1415-kilogramowy Leon.

Mathilda Scirocco R fot.1
Mathilda Scirocco R fot.1

Podczas pomiaru na torze Sachsenring najwolniejszy z trójki Leon uzyskał czas 1:42,3 min, zaś drugi Golf R był dokładnie o sekundę szybszy. Przerobiony Scirocco R był o ponad 4 sekundy (czas 1:37,1 min) szybszy od Golfa! Co więcej ten czas jest tylko o 1 sekundę gorszy niż wynik Porsche 911 GT3 i o 0,20 s lepszy niż czas BMW M3 GTS!

Scirocco R przerobione przez zespół Mathilda Racing udowadnia, że na torze Volkswagen może być równie szybki, jak BMW.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4, EA113
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 333 KM przy 6280 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 167,84 KM/l (seryjny – 133,57 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 458 Nm przy 3380 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane MOV’IT, średnica 342 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 18″ ATS
  • Koła tylne: 9,5 x 18″ ATS
  • Opony przednie: 265/35 R 18
  • Opony tylne: 265/35 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1406 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,22 kg/KM (seryjny – 5,43 kg/KM)
  • Długość: 4248 mm
  • Szerokość: 1820 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-50 km/h: 2,70 s
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,50 s
  • Przyspieszenie 0-130 km/h: 7,90 s
  • Przyspieszenie 0-160 km/h: 11,10 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 17,30 s
  • Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 3,20 ssup1)/sup
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 4,30 ssup1)/sup
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 6,10 ssup1)/sup
  • Czas przejazdu 402,34 m ze startu stojącego: 13,59 s
  • Prędkość maksymalna: 271 km/h
  • Czas przejazdu okr. Sachsenring: 1:37,08 min
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 41,0 m
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 37,1 m
  • Droga hamowania z 200 km/h (ham. gorące): 134,8 m

Koszty:

  • Tuning silnika z częścią układu wydechowego: 1898 euro
  • Tłumik końcowy wraz z końcówkami rur wydechowych: 999 euro
  • Zawieszenie: 2975 euro
  • Hamulce: 3595 euro
  • Koła: 3506 euro

RAZEM: max. 12 973 euro

  • Mathilda Scirocco R fot.1
  • Mathilda Scirocco R fot.2
  • Mathilda Scirocco R fot.3
[1/3] Mathilda Scirocco R fot.1 Źródło zdjęć: |

Źródło: autobildflickr (foto)

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik