Bugatti pracuje nad następcą Veyrona?

Na szczycie hipersamochodów, bo jeśli Italia oraz MP4-12C to supersamochody to właśnie tak należy nazwać ten "segment", stoi obecnie Bugatti Veyron. Raz na jakiś czas pojawia się jednak ktoś, kto próbuje zepchnąć Francuzów z piedestału. Bugatti nie zamierza jednak odpuszczać.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Na szczycie hipersamochodów, bo jeśli Italia oraz MP4-12C to supersamochody to właśnie tak należy nazwać ten "segment", stoi obecnie Bugatti Veyron. Raz na jakiś czas pojawia się jednak ktoś, kto próbuje zepchnąć Francuzów z piedestału. Bugatti nie zamierza jednak odpuszczać.

W 2001 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowany został model Veyron. Był to jeden z kilku prototypów, których produkcję planowało Bugatti po przejęciu przez Volkswagena, które nastąpiło w 1998 roku. Francuskie przedsiębiorstwo wypuściło auto na rynek w 2005 roku.

Veyron osiągał prędkość maksymalną 407 km/h zostając nieoficjalnie uznany za najszybsze auto na świecie. Jednak już dwa lata później Veyron został pobity przez amerykańskie auto SSC Ultimate Aero TT, które osiągnęło prędkość maksymalną 411 km/h.

Minęły kolejne 3 lata, by w 2010 roku świat ujrzał Veyrona Super Sport. Auto rozpędziło się do prędkości 431 km/h zapisując się do Księgi Rekordów Guinnessa jako najszybszy samochód na świecie. Od tamtego wydarzenia minął zaledwie rok, a już pojawiło się kilka aut, które mogą zagrozić Veyronowi. Do jednych z nich należy na pewno SSC Tuatara.

W wywiadzie dla Car Magazine, CEO Bugatti Wolfgang Durheimer wyznał, że Bugatti zostało wskrzeszone po to, by stać na szczycie tabeli rekordów prędkości. Jeżeli więc któryś z pretendentów do korony zrzuci francusko-niemieckie hiperauto z piedestału, Bugatti natychmiast odpowie.

Według WorldCarFans, nie jest powiedziane, że będzie to kolejna wersja Veyrona, co wydawać by się mogło najlepszym rozwiązaniem. Serwis twierdzi, że Francuzi mogą pracować nad następcą tego pojazdu. Ile koni musiałoby mieć takie cudo, 1500?

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy