Brytyjczycy uwielbiają ten kolor. Zwyciężył już czwarty raz z rzędu

Krzykliwe kolory w folderach reklamowych i salonach, szarość, biel i czerń na ulicach. Tak w skrócie można opisać współczesną motoryzację. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych na brytyjskim rynku.

Szarości cały czas są w modzie
Szarości cały czas są w modzie
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Aleksander Ruciński

01.02.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:30

Organizacja Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) podsumowała rok 2021 na brytyjskim rynku pod kątem lakierów najczęściej wybieranych przez klientów. Wyniki nie są przesadnie zaskakujące. Po raz czwarty z rzędu zwyciężyła szarość. Tuż za nią uplasował się czarny, a następnie biały, co oznacza, że klienci zdecydowanie preferują stonowowane, monochromatyczne barwy.

W 2021 roku szary stanowił aż 24,8 proc. udziału w rynku, czarny 20,5 proc, a biały 17,2 proc. Co więcej, pierwsza dwójka odnotowała kilkuprocentowe wzrosty zainteresowania w stosunku do roku 2020 - to niezła prognoza na kolejne lata.

Pierwszy kolor, który naprawdę jest kolorem w tym zestawieniu, to niebieski. Okazał się czwartym najpopularniejszym lakierem w Wielkiej Brytanii. Za nim znalazła się czerwień. W pierwszej dziesiątce uplasował się też srebrny, zielony, pomarańczowy, żółty i brązowy.

Warto odnotować, że ze wszystkich barw ujętych w zestawieniu, to właśnie zielony i żółty zanotowały największy wzrost zainteresowania (odpowiednio +24 proc. i 31,3 proc.). Największy spadek (-19,2 proc.) należy natomiast do pomarańczowego.

Niewykluczone więc, że w kolejnych latach czekają nas pewne przetasowania, jeśli chodzi o barwy widoczne na ulicach. Wątpliwe jednak, by pierwsza trójca była jakkolwiek zagrożona.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)