Bouffier na najwyższym stopniu podium

W ostatni weekend w okolicach Kłodzka odbył się dwudziesty Rajd Dolnośląski. Po raz kolejny swój wysoki poziom pokazał francuz Bryan Bouffier, który wyprzedził Kajetana Kajetanowicza w Subaru Imprezie oraz Leszka Kuzaja W Skodzie Fabii S2000.

Bryan BouffierBryan Bouffier
Krzysztof Monczak

W ostatni weekend w okolicach Kłodzka odbył się dwudziesty Rajd Dolnośląski. Po raz kolejny swój wysoki poziom pokazał francuz Bryan Bouffier, który wyprzedził Kajetana Kajetanowicza w Subaru Imprezie oraz Leszka Kuzaja W Skodzie Fabii S2000.

Kajetanowicz w pierwszym dniu zwyciężył w prologu rozgrywanym na ulicach Kłodzka, jednak na trasach to kierowca Peugeota 2007 S2000 był lepszy. O wyrównanej rywalizacji świadczy fakt, że różnica pomiędzy tą dwójką na mecie wynosiła wyłącznie 20 sekund. Trzeci na mecie Leszek Kuzaj miał już prawie 50 sekund straty. Małe osłabienie startującej czołówki wywołała nieobecność Michała Sołowowa, który przygotowywał się w tym czasie do Mistrzostw Europy.

Pomimo że koronę mistrza polski zapewnił sobie wcześniej Kajetanowicz, wicemistrzostwo padło także podczas poprzedniej eliminacji łupem Michała Sołowowa. Bouffier nie krył zadowolenia na mecie.

To był świetny rajd. Jestem bardzo zadowolony. Było dużo ciśnienia, bo przez cały czas było ciasno. Rywale jechali szybko, zwłaszcza Kajto, ale też Leszek i Tomek.

Francuz już zapowiedział, że w przyszłym sezonie wraca na polskie trasy, aby znów walczyć o tytuł.

Oprócz ostatniej rundy RSMP w tym samym czasie rozegrano dwie rundy Rajdowego Pucharu Polski. Przed startem zawodów pewnie niewielu zawodników obstawiało Tedex Supremis Rally Team jako pretendentów do końcowego triumfu, jednak kolejny raz mogliśmy być świadkami piękna i nieprzewidywalności tego sportu. Załoga Citroena C2 VTS objęła prowadzenie w niedzielę i do ostatnich metrów walczyła o jego utrzymanie. Różnica na mecie pomiędzy pierwszym, a czwartym zawodnikiem wynosiła jedynie 7,5 sekundy. Na koniec rajdu Paweł Hankiewicz nie zapomniał o kibicach.

Pozdrawiam wszystkich kibiców i dziękuję, że było was tak wielu na tym pięknym klasyku. Do zobaczenia na rajdzie zamkowym.
Paweł i Agnieszka Hankiewicz
Paweł i Agnieszka Hankiewicz

Na koniec zdradził również informacje o planach startów na przyszły rok w RSMP.

Przed 20. Rajdem Dolnośląskim już chyba niewielu kibiców obstawiało załogę Tedex Supremis Rally Team jako kandydatów do zwycięstwa w Rajdowym Pucharze Polski. Jednak po raz kolejny byliśmy świadkami prawdy zawartej w rajdowym powiedzeniu o nieprzewidywalności tego sportu, a także świetnej jazdy Pawła Hankiewicza i Agnieszki Hankiewicz, którzy po ostrej walce wygrali obie rundy RPP, stając się jednymi z głównych faworytów do zdobycia Rajdowego Pucharu Polski.

Pełną listę wyników znajdziecie, klikając w jeden z linków poniżej

Źródło: Rally Online

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut