Bosch pomoże VW w rozwoju oprogramowania. Chcą wspólnie gonić Teslę

Wieści o tym, że VW chce nawiązać współpracę z Boschem w temacie oprogramowania, pojawiały się jeszcze w 2021 roku. Teraz obie strony potwierdziły te doniesienia. Zamierzają wspólnie skupić się na technologiach autonomicznej jazdy.

Jazda bez udziału kierowcy? Jeszcze długo, długo nieJazda bez udziału kierowcy? Jeszcze długo, długo nie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Audi
Aleksander Ruciński

Volkswagen oficjalnie pochwalił się informacją o planowanej współpracy z Boschem. Niemiecka firma technologiczna wspomoże Wolsfburg w rozwoju oprogramowania. To dość zaskakujące, zważywszy, że VW niedawno powołał do życia własną komórkę od oprogramowania — Cariad.

Ta, póki co specjalizuje się jednak głównie w multimediach, systemach odpowiedzialnych za pracę napędu czy obsługę podzespołów pojazdu. Bosch natomiast skupi się na rozwoju technologii autonomicznej jazdy. Przedstawiciele marki liczą, że dodatkowe wsparcie pozwoli zniwelować lukę, jaka dzieli VW na tym polu w stosunku do konkurentów.

Mowa m.in. o Mercedesie, który w grudniu 2021 roku otrzymał aprobatę dla tzw. poziomu 3, pozwalającego jeździć bez użycia rąk na wybranych trasach, podczas gdy Audi — należące do koncernu Volkswagena — na razie nie jest na to gotowe.

Strony umowy nie ukrywają, że chcą gonić najlepszych. Powołują się na Teslę, która obecnie posiada najbardziej zaawansowane technologie autonomicznej jazdy. "Gonić" nie oznacza jednak "dogonić". Jak na razie celem nie jest bowiem korzystanie z topowych rozwiązań, lecz upowszechnienie pośrednich.

"Chcemy, aby częściowo i wysoce zautomatyzowana jazda była odpowiednia do produkcji seryjnej i dostępna dla szerokiej bazy klientów” - mówi szef Cariad, Dirk Hilgenberg, cytowany przez "Automotive News Europe".

Volkswagen skupi się na głównie na poziomie 2 i 3, co oznacza, że kierowca nadal w dużym stopniu będzie zaangażowany w prowadzenie. Upowszechnienie omawianych rozwiązań planowane jest na okolice 2025 roku. Po tym terminie aż 60 proc. aut sprzedawanych przez koncern ma być standardowo wyposażonych w systemy częściowo autonomicznej jazdy. Dla porównania — obecnie jest to około 10 proc.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Imponująca kariera. Teraz nagle został szefem giganta
Imponująca kariera. Teraz nagle został szefem giganta
Auta nie wyjadą z polskiej fabryki. Stellantis zakończył projekt
Auta nie wyjadą z polskiej fabryki. Stellantis zakończył projekt
Maserati może jeszcze zaskoczyć powrotem do V8. Stellantis już to zrobił w Dodge'u
Maserati może jeszcze zaskoczyć powrotem do V8. Stellantis już to zrobił w Dodge'u
Metoda starych kierowców. Tak bez problemu oszczędzają paliwo
Metoda starych kierowców. Tak bez problemu oszczędzają paliwo
Pierwsza jazda: tankujesz benzynę, jeździsz jak elektrykiem. Nowy e-Power naprawdę jest oszczędniejszy
Pierwsza jazda: tankujesz benzynę, jeździsz jak elektrykiem. Nowy e-Power naprawdę jest oszczędniejszy
Autopilot w sądzie. Rodziny ofiar pozywają Teslę
Autopilot w sądzie. Rodziny ofiar pozywają Teslę
Ogłosił "trudną, ale konieczną decyzję". Japończycy zwijają interes
Ogłosił "trudną, ale konieczną decyzję". Japończycy zwijają interes
Rzadkie auto rozbite w Alpach. Trzeba było wezwać specjalistów
Rzadkie auto rozbite w Alpach. Trzeba było wezwać specjalistów
Wielka wtopa Amerykanów. Sprzedaż spadła o 90 proc.
Wielka wtopa Amerykanów. Sprzedaż spadła o 90 proc.
"Bestia z Francji" już na drogach. Pałac Elizejski zapomniał o jednym
"Bestia z Francji" już na drogach. Pałac Elizejski zapomniał o jednym
BMW M2 dostanie torowy pakiet aerodynamiczny. Znamy datę premiery
BMW M2 dostanie torowy pakiet aerodynamiczny. Znamy datę premiery
Nowa marka w Polsce. Samochód za 700 zł miesięcznie
Nowa marka w Polsce. Samochód za 700 zł miesięcznie