Bosch pomoże VW w rozwoju oprogramowania. Chcą wspólnie gonić Teslę

Wieści o tym, że VW chce nawiązać współpracę z Boschem w temacie oprogramowania, pojawiały się jeszcze w 2021 roku. Teraz obie strony potwierdziły te doniesienia. Zamierzają wspólnie skupić się na technologiach autonomicznej jazdy.

Jazda bez udziału kierowcy? Jeszcze długo, długo nieJazda bez udziału kierowcy? Jeszcze długo, długo nie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Audi
Aleksander Ruciński

Volkswagen oficjalnie pochwalił się informacją o planowanej współpracy z Boschem. Niemiecka firma technologiczna wspomoże Wolsfburg w rozwoju oprogramowania. To dość zaskakujące, zważywszy, że VW niedawno powołał do życia własną komórkę od oprogramowania — Cariad.

Ta, póki co specjalizuje się jednak głównie w multimediach, systemach odpowiedzialnych za pracę napędu czy obsługę podzespołów pojazdu. Bosch natomiast skupi się na rozwoju technologii autonomicznej jazdy. Przedstawiciele marki liczą, że dodatkowe wsparcie pozwoli zniwelować lukę, jaka dzieli VW na tym polu w stosunku do konkurentów.

Mowa m.in. o Mercedesie, który w grudniu 2021 roku otrzymał aprobatę dla tzw. poziomu 3, pozwalającego jeździć bez użycia rąk na wybranych trasach, podczas gdy Audi — należące do koncernu Volkswagena — na razie nie jest na to gotowe.

Strony umowy nie ukrywają, że chcą gonić najlepszych. Powołują się na Teslę, która obecnie posiada najbardziej zaawansowane technologie autonomicznej jazdy. "Gonić" nie oznacza jednak "dogonić". Jak na razie celem nie jest bowiem korzystanie z topowych rozwiązań, lecz upowszechnienie pośrednich.

"Chcemy, aby częściowo i wysoce zautomatyzowana jazda była odpowiednia do produkcji seryjnej i dostępna dla szerokiej bazy klientów” - mówi szef Cariad, Dirk Hilgenberg, cytowany przez "Automotive News Europe".

Volkswagen skupi się na głównie na poziomie 2 i 3, co oznacza, że kierowca nadal w dużym stopniu będzie zaangażowany w prowadzenie. Upowszechnienie omawianych rozwiązań planowane jest na okolice 2025 roku. Po tym terminie aż 60 proc. aut sprzedawanych przez koncern ma być standardowo wyposażonych w systemy częściowo autonomicznej jazdy. Dla porównania — obecnie jest to około 10 proc.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟