Bosch pomoże VW w rozwoju oprogramowania. Chcą wspólnie gonić Teslę

Wieści o tym, że VW chce nawiązać współpracę z Boschem w temacie oprogramowania, pojawiały się jeszcze w 2021 roku. Teraz obie strony potwierdziły te doniesienia. Zamierzają wspólnie skupić się na technologiach autonomicznej jazdy.

Jazda bez udziału kierowcy? Jeszcze długo, długo nieJazda bez udziału kierowcy? Jeszcze długo, długo nie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Audi
Aleksander Ruciński

Volkswagen oficjalnie pochwalił się informacją o planowanej współpracy z Boschem. Niemiecka firma technologiczna wspomoże Wolsfburg w rozwoju oprogramowania. To dość zaskakujące, zważywszy, że VW niedawno powołał do życia własną komórkę od oprogramowania — Cariad.

Ta, póki co specjalizuje się jednak głównie w multimediach, systemach odpowiedzialnych za pracę napędu czy obsługę podzespołów pojazdu. Bosch natomiast skupi się na rozwoju technologii autonomicznej jazdy. Przedstawiciele marki liczą, że dodatkowe wsparcie pozwoli zniwelować lukę, jaka dzieli VW na tym polu w stosunku do konkurentów.

Mowa m.in. o Mercedesie, który w grudniu 2021 roku otrzymał aprobatę dla tzw. poziomu 3, pozwalającego jeździć bez użycia rąk na wybranych trasach, podczas gdy Audi — należące do koncernu Volkswagena — na razie nie jest na to gotowe.

Strony umowy nie ukrywają, że chcą gonić najlepszych. Powołują się na Teslę, która obecnie posiada najbardziej zaawansowane technologie autonomicznej jazdy. "Gonić" nie oznacza jednak "dogonić". Jak na razie celem nie jest bowiem korzystanie z topowych rozwiązań, lecz upowszechnienie pośrednich.

"Chcemy, aby częściowo i wysoce zautomatyzowana jazda była odpowiednia do produkcji seryjnej i dostępna dla szerokiej bazy klientów” - mówi szef Cariad, Dirk Hilgenberg, cytowany przez "Automotive News Europe".

Volkswagen skupi się na głównie na poziomie 2 i 3, co oznacza, że kierowca nadal w dużym stopniu będzie zaangażowany w prowadzenie. Upowszechnienie omawianych rozwiązań planowane jest na okolice 2025 roku. Po tym terminie aż 60 proc. aut sprzedawanych przez koncern ma być standardowo wyposażonych w systemy częściowo autonomicznej jazdy. Dla porównania — obecnie jest to około 10 proc.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł