Bosch pomoże VW w rozwoju oprogramowania. Chcą wspólnie gonić Teslę

Wieści o tym, że VW chce nawiązać współpracę z Boschem w temacie oprogramowania, pojawiały się jeszcze w 2021 roku. Teraz obie strony potwierdziły te doniesienia. Zamierzają wspólnie skupić się na technologiach autonomicznej jazdy.

Jazda bez udziału kierowcy? Jeszcze długo, długo nie
Jazda bez udziału kierowcy? Jeszcze długo, długo nie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Audi
Aleksander Ruciński

28.01.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:32

Volkswagen oficjalnie pochwalił się informacją o planowanej współpracy z Boschem. Niemiecka firma technologiczna wspomoże Wolsfburg w rozwoju oprogramowania. To dość zaskakujące, zważywszy, że VW niedawno powołał do życia własną komórkę od oprogramowania — Cariad.

Ta, póki co specjalizuje się jednak głównie w multimediach, systemach odpowiedzialnych za pracę napędu czy obsługę podzespołów pojazdu. Bosch natomiast skupi się na rozwoju technologii autonomicznej jazdy. Przedstawiciele marki liczą, że dodatkowe wsparcie pozwoli zniwelować lukę, jaka dzieli VW na tym polu w stosunku do konkurentów.

Mowa m.in. o Mercedesie, który w grudniu 2021 roku otrzymał aprobatę dla tzw. poziomu 3, pozwalającego jeździć bez użycia rąk na wybranych trasach, podczas gdy Audi — należące do koncernu Volkswagena — na razie nie jest na to gotowe.

Strony umowy nie ukrywają, że chcą gonić najlepszych. Powołują się na Teslę, która obecnie posiada najbardziej zaawansowane technologie autonomicznej jazdy. "Gonić" nie oznacza jednak "dogonić". Jak na razie celem nie jest bowiem korzystanie z topowych rozwiązań, lecz upowszechnienie pośrednich.

"Chcemy, aby częściowo i wysoce zautomatyzowana jazda była odpowiednia do produkcji seryjnej i dostępna dla szerokiej bazy klientów” - mówi szef Cariad, Dirk Hilgenberg, cytowany przez "Automotive News Europe".

Volkswagen skupi się na głównie na poziomie 2 i 3, co oznacza, że kierowca nadal w dużym stopniu będzie zaangażowany w prowadzenie. Upowszechnienie omawianych rozwiązań planowane jest na okolice 2025 roku. Po tym terminie aż 60 proc. aut sprzedawanych przez koncern ma być standardowo wyposażonych w systemy częściowo autonomicznej jazdy. Dla porównania — obecnie jest to około 10 proc.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)