BMW X6 M - ni pies, ni wydra?

BMW X6 M to pojazd, który zawsze wprowadza mnie w zakłopotanie. Z jednej strony opasły SUV, przypominający sylwetką Pudziana za czasów startów w strongmenach, który ma siłę i ogromne muskuły ale niekoniecznie szybkość, z drugiej zaś dane techniczne wersji M sugerują coś zupełnie innego. Jak to w końcu jest?

BMW X6 M - ni pies, ni wydra?
Artur Pietrzak

Na początek warto wspomnieć, że obecne BMW X6 M (F16) jest już drugą generacją tego super SUV'a. Za każdym razem, gdy pomyślę o kodzie fabrycznym tego auta nie mogę się pozbyć porównania do myśliwca F-16, który znamy z polskiego nieba. Jednakże postawny wygląd tego pączka na kołach już nie przywodzi na myśl lekkiej wizualnie sylwetki myśliwca, więc porzućmy ten temat. Ogólnie auto jest po prostu ogromne i potężne. Na prawdę przypomina mi Pudziana. Po pojawieniu się w gamie BMW X4 stwierdziłem, że zrobili wreszcie X6 w odpowiednim rozmiarze tworząc je w skali 1:1.25. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że ktoś źle ustawił maszynę, która tworzy nadwozie auta. Taki jest jego urok. Obecna generacja to nie jest rewolucja stylistyczna. To auto już znamy. Tak samo było z X5 - bardziej głęboki lifting, niż zupełnie nowy samochód - czyli po niemiecku. Czy wyszło to BMW na dobre? Wydaje mi się, że tak. Auto w wersji M wygląda bojowo i bardzo groźnie, choć wciąż przypomina mi BigMaca. Widząc go w tylnym lusterku, uciekałbym nawet i w pole, bo jego wielka paszcza z przodu sprawia wrażenie jak by chciała mnie wciągnąć i przemielić w tłokach potężnego silnika. Taki grubas na kołach, tylko wysportowany.

Obraz

Wewnątrz wrażenie super sportowca znika. Mimo wszechobecnego znaczka M GmbH, oraz guzików M1 i M2 na kierownicy, auto niewiele różni się stylistycznie od zwykłego wnętrza X6. Jeśli ktoś chce to może mieć sportowe fotele M, które są jednoczęściowe i udają kubełki z wyścigówki, równie dobrze można sobie zamówić fotele komfortowe i cieszyć się jednymi z wygodniejszych foteli w dziejach motoryzacji (wiem, bo sprawdzałem). Podoba mi się, że we wnętrzu można sobie poklikać w guziczki. Pomimo obecności znanego i lubianego systemu iDrive, na konsoli znalazło się miejsce dla panelu klimatyzacji, czego coraz częściej zaczyna brakować i różnych innych przycisków, które odpowiadają za najważniejsze funkcje. Nie ma nic gorszego niż konieczność przekopywania się przez dotykowe menu podczas jazdy. Jeden klik i mamy co chcemy.

Obraz

BMW X6 M to skrajne przeciwieństwo opisywanej wcześniej Alfy Romeo 4C. Dominuje tutaj liczba dwa i pół. Silnik ma dwa i pół raza większą pojemność (4.4l V8) i praktycznie tyle samo większą moc (575KM). Czy to oznacza, że będzie dwa i pół raza szybsze? Nic z tych rzeczy. Masa własna zachowuje proporcje - ponad dwa i pół raza więcej niż w Alfie Romeo 4C (2340kg). Przyroda lubi równowagę i daje to bardzo podobny czas rozpędzania się do 100km/h - 4.2s. Niesamowite, jak taki kolos może się tak zwinnie poruszać. Podobno specjaliści zmienili zawieszenie w porównaniu z poprzednią generacją i dzięki temu auto prowadzi się jak rasowy sportowiec. Dla mnie ten samochód to nisza w niszy i odpowiedź na boom związany z SUV-ami i crossoverami. Jest coś w tym toku myślenia. Pomijając, że auto ma w baku mały wir, bo nie uwierzę w spalanie 9,0 l/100km w trasie, a na miejskich ulicach wygląda nie gorzej niż blok mieszkalny, to jest to auto na maksa uniwersalne. Możemy nim jechać na daleką, spokojną trasę, ustawiając najbardziej delikatne nastawy zawieszenia a po tej trasie, wjechać na tor wciskając guzik M2, który robi z samochodu wyścigówkę. Kto by tak nie chciał? Jednak jest haczyk - to auto dla krezusów. Cena podstawowa, która wynosi 560.000zł to jest wyzwanie. W końcu za te pieniądze można mieć Alfę 4C o podobnych osiągach i X6 w wersji 3.0d - nie warto? Odpowiedzi piszcie w komentarzach!

Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
blogiBMWfelietony

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (25)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.